مصاحبه العالم با خانواده های کودکان قربانی جنایت ضحیان + فیلم

چهارشنبه 24 مرداد 1397 - 18:26

همچنان دهها نفر از کودکانی که در اتوبوسی در مرکز بازار ضحیان هدف جنگنده های سعودی و اماراتی قرار گرفتند، در بیمارستان ها بسر می برند و با توجه به ادامه حملات علیه استان صعده و محاصره کشور، این کودکان همچنان از کمبود دارو رنج می کشند. تیم خبری العالم از محل وقوع جنایت بازدید کرده و به دیدار کودکان زخمی در بیمارستانها و خانواده های آنها رفتند..

العالم - باخبرنگاران

کشتار ضحیان همچنان یکی از مهمترین حوادث در استان صعده است زیرا قربانیان از کودکان هستند. مقامات محلی از محل وقوع جنایت بازدید کردند و با خانواده های شهدا دیدار کرده و به آنها تسلیت گفتند.

محمد جابر استاندار صعده گفت: تا حد امکان برای کاهش درد و رنج این کودکان و خانواده هایشان تلاش خواهیم کرد همچنین تمام تلاش خود را برای افزایش قدرت و توان خود به منظور مقابله با دشمنان بکار خواهیم گرفت. نیروهای ما و جبهه داخلی پیامی ارسال می کنند مبنی بر اینکه ما به رغم وحشیگری های شما همچنان مقاوم هستیم و ایستادگی می کنیم.

تیم خبری العالم از محل وقوع جنایت دیدن کرد جایی که همچنان بقایای اجساد قربانیان و نیز بمبی که در این جنابت بکار گرفته شد، دیده می شود. تیم العالم با خانواده های قربانیان نیز دیدار کرد؛ آنها از لحظات اخیر در زندگی کودکانشان سخن گفتند. 

پدر یک کودک شهید گفت: هنگامی که از آن حمله مطلع شدیم بهت زده شدیم حمله ای که کودکان ما را قطعه قطعه کرد به گونه ای که هیچ اثری از بعضی از قربانیان باقی نماند.

پدر یکی دیگر از کودکانی که در این حمله به شهادت رسیدند، نیز اظهار داشت: پیام ما به ائتلاف متجاوز سعودی ـ امریکایی ـ اسراییلی ـ اماراتی این است که این حملات ما را از تقدیم دیگر کودکان خود در راه این هدف بازنمیدارد؛ هدف ما جهاد در راه خداست.

پدر یکی از کودکان مجروح که در بخش مراقبتهای ویژه بسر می برد، گفت: دشمن از قصد کودکان ما را تعقیب کرد و مستقیما آنها را هدف قرار داد. حمله ساعت هشت و نیم صبح اتفاق افتاد و جان این کودکان را گرفت. 

تیم العالم همچنین با یکی از کودکانی که در این حملات جان سالم بدر برده بود، دیدار کرد. این کودک از بیمارستان مرخص شد و آثار حمله همچنان بر روی چهره او نمایان است. این کودک هنگامی که از حادثه صحبت می کرد، چشمانش پر از اشک بود.

او گفت: هنگامی که به بازار رسیدیم دیدم جنگنده ها در حال بمباران هستند سپس اتوبوس را هدف قرار دادند و پس از آن نمی دانم چه اتفاقی افتاد تا اینکه ما را به صعده آوردند.

شهروندان یمنی همچنان از جنایت عظیم ضحیان در حالتی از شوک بسر می برند. اما همچنان تاکید می کنند که باید روزی انتقام این کودکان را بگیرند.

پربیننده ترین خبرها