هیل: احتمال شکست تاریخی جمهوریخواهان در انتخابات وجود دارد

هیل: احتمال شکست تاریخی جمهوریخواهان در انتخابات وجود دارد
شنبه 27 مرداد 1397 - 07:51

یک تارنمای خبری آمریکایی در گزارشی با اشاره به تداوم نارضایتی ها از سیاست‌ و عملکرد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نوشت: این موضوع می‌تواند به شکستی مفتضحانه و تاریخی برای جمهوریخواهان در انتخابات آتی مجلس نمایندگان منجر شود.

العالم _ آمریکا

تارنمای خبری هیل با تحلیل نتایج انتخابات‌های میان دوره برگزار شده طی ماه‌های گذشته می‌نویسد: در انتخابات‌هایی که در ایالت‌های حامی جمهوریخواهان برگزار شده، نامزدهای حزب دموکرات عملکرد بهتری از «هیلاری کلینتون» (نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری 2016) داشته‌اند.

این گزارش با ارائه آماری می‌افزاید: همزمان نامزدهای جمهوریخواه در همه این انتخابات‌ ها به جز دو مورد، درصد آرای کمتری نسبت به ترامپ کسب کرده اند.

تارنمای هیل تصریح کرد: چنانچه همین روند در انتخابات ماه نوامبر ادامه یابد، جمهوریخواهان در بدترین حالت 72 کرسی خود در مجلس نمایندگان را از دست خواهند داد.

این گزارش می‌افزاید: در صورت تحقق این امر، این بزرگ‌ترین شکست حزبی در انتخابات کنگره از 1948 تاکنون خواهد بود. گرچه عوامل متعددی می‌تواند از وقوع آن جلوگیری کند.

انتخابات کنگره آمریکا ششم نوامبر (15 آبان 97) خواهد بود و در آن تمامی 435 کرسی مجلس نمایندگان و یک سوم از کرسی‌های مجلس سنای این کشور به رای گذاشته خواهد شد.

هم‌اکنون جمهوریخواهان با 236 کرسی در مجلس نمایندگان و 51 کرسی در مجلس سنا، در اکثریت هستند.

سیاست های جنجالی ترامپ در یک سال و نیم گذشته و همراهی کنگره آمریکا با این سیاست ها موجب شده است که دمکرات ها تلاشی دوچندان برای انتخابات آتی داشته باشند.

پربیننده ترین خبرها