بازگشایی مسجد الاقصی پس از یک روز توسط رژیم صهیونیستی

بازگشایی مسجد الاقصی پس از یک روز توسط رژیم صهیونیستی
شنبه 27 مرداد 1397 - 12:20

رژیم صهیونیستی صبح امروز شنبه درهای مسجد الاقصی را که دیروز به روی نمازگزاران بسته بود، باز کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، پس از بازگشایی درهای مسجد الاقصی، صدها نمازگزار فلسطینی نماز صبح امروز را در داخل و محوطه این مسجد ادا کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی دیروز جمعه نمازگزاران را از مسجد الاقصی به زور بیرون کرده و تمام درهای مسجد را بستند و اجازه ادای نماز مغرب و عشا را در داخل مسجد به نمازگزاران ندادند. همچنین زمانی که نمازگزاران در حال ادای نماز عشا در مقابل دروازه الاسباط بودند به آنها حمله کرده و همه را به زور بیرون کردند.

اسرائیلی ها سپس به تعقیب نمازگزاران پرداخته و مانع حضور آنها در محوطه باب الاسباط شدند و آنها را در حالی که شعار الله اکبر سر داده بودند، به خارج از دیوارهای شهرک قدیمی قدس رانده و برای جلوگیری از حضور مجدد آنها اقدام به نصب دیوارهای آهنین در محوطه دروازه اصلی کردند.

گفتنی است به دنبال حمله با سلاح سرد که خارج از باب المجلس رخ داد و باعث شهادت یک جوان فلسطینی از ام الفحم شد، ترس و تشنج شدیدی بین صهیونیست ها ایجاد شده به طوری که نیروهای خود را در اطراف و داخل مسجد الاقصی و شهرک قدیمی قدس مستقر کرده اند.

پلیس رژیم صهیونیستی سه دروازه شهرک قدیمی را بسته و مانع ورود و خروج فلسطینی ها شده است؛ همچنین تمام درهای مسجد الاقصی را هم بسته و در سراسر شهرک قدیمی در قدس استقرار یافته اند.

عدنان الحسینی، استاندار قدس اعلام کرده است که بستن مسجد الاقصی تلاشی است برای سیطره بر این مسجد و اخراج نمازگزاران و انجام برخی فعالیت ها در داخل مسجد.

حمله با سلاح سرد فقط یک بهانه است و هدف اصلی این رژیم از بستن مسجد الاقصی، بازرسی مسجد و نصب تجهیزاتی به دور از چشم نمازگزاران در داخل آن است.

پربیننده ترین خبرها