رژیم صهیونیستی با پیشنهاد گوترش درباره فلسطین مخالفت کرد

رژیم صهیونیستی با پیشنهاد گوترش درباره فلسطین مخالفت کرد
شنبه 27 مرداد 1397 - 23:18

دانی دانون نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد با پیشنهاد چهارگانه آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد برای حمایت از مردم فلسطینی در سرزمین های اشغالی مخالفت کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری فلسطین الیوم، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در بیانیه ای گفت: تنها حمایتی که فلسطینی ها نیاز دارند از جانب رهبرشان است.
دبیر کل سازمان ملل متحد بامداد شنبه در گزارش 14 صفحه ای که به درخواست مجمع عمومی سازمان ملل متحد تهیه شده، خواستار حمایت از مردم فلسطین شد.
دانی دانون اضافه کرده است: سازمان ملل متحد به جای پیشنهاد دادن ابزارهایی برای حمایت از مردم فلسطین از سوی اسرائیل، باید رهبران فلسطینی را مسئول ادامه اقدام هایی که مردمشان را در معرض خطر قرار می دهد، بداند.
دانون گفت: پیشنهادهایی که در این گزارش آمده است، فلسطینی ها برای ادامه مخالفت با کشور اسرائیل تحریک می کند.
طرح چهارگانه دبیرکل سازمان ملل متحد به شرح زیر است:
1- حضور میدانی سازمان ملل متحد در سرزمین های اشغالی تقویت شود، در این راستا باید گروهی برای نظارت بر موضوعات حقوق بشری و نیز مسائل سیاسی و ارزیابی اوضاع سرزمین های اشغالی اعزام شوند.
2- افزایش کمک های بشردوستانه برای تامین رفاه ساکنان سرزمین های اشغالی صورت گیرد.
3- تشکیل یک هیات نظارت غیر نظامی که در مناطق حساس مانند، مراکز ایست و بازرسی، گذرگاه ها، مناطق نزدیک به شهرک های اسرائیلی مستقر می شود و ماموریت آنان تهیه گزارش از مسائل حمایتی است.
4- یک نیروی پلیس یا نیروی نظامی از طرف سازمان ملل متحد در سرزمین های اشغالی مستقر می شود که ماموریت آن فراهم کردن شرایط حمایتی از غیرنظامیان فلسطینی است.
عملی شدن پیشنهادهای دبیرکل سازمان ملل متحد نیازمند صدور قطعنامه شورای امنیت است.
با توجه به اینکه این طرح ها در راستای تامین امنیت مردم فلسطین است و آمریکا آن را برخلاف منافع رژیم صهیونیستی می داند، ممکن است با وتو واشنگتن مواجه شود. 

پربیننده ترین خبرها