آماده‌باش امنیتی در مصر در آستانه عید سعید قربان

آماده‌باش امنیتی در مصر در آستانه عید سعید قربان
يکشنبه 28 مرداد 1397 - 11:57

وزارت کشور مصر از آماده‌باش نیروهای امنیتی همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان خبر داد.

العالم _ مصر

یک منبع امنیتی در وزارت کشور مصر با اعلام آماده‌باش نیروهای امنیتی در استان‌های مختلف این کشور، گفت که مدیران امنیتی از بخش‌های مختلف استان‌ها به منظور کسب اطمینان از اجرای طرح امنیتی بازدید می‌کنند.

طبق این گزارش، مهم‌ترین محورهای طرح امنیتی در تعطیلات عید قربان، حفظ امنیت شهروندان و تأسیسات دینی، مناطق توریستی و تأسیسات حیاتی است.

به نوشته روزنامه «الحیاة»، طرح امنیتی همچنین شامل استقرار سریع نیروهای امنیتی در خیابان‌ها و حضور گشتی‌ها در میادین و خیابان‌ها و نیز کار گذاشتن موانع ثابت در مناطق و تأسیسات حیاتی است.

سرلشکر «محمود توفیق» وزیر کشور مصر نیز از معاونان خود خواست تا سطح آمادگی نیروهای امنیتی را افزایش داده و هماهنگی از طریق اتاق عملیات مشترک به منظور حصول اطمینان از اجرای مفاد طرح امنیتی، صورت گیرد.

وزیر کشور مصر همچنین خواستار حضور نیروهای امنیتی در مناطق مختلف به منظور اطمینان از برقراری امنیت در این مناطق و پیگیری حضور نیروها در طول شبانه‌روز در این مناطق شد.

اخیرا دولت مصر از خنثی‌سازی حمله یک فرد انتحاری به کلیسایی در شمال این کشور خبر داد.

طبق این گزارش، کلیسای «السیدة العذراء» در منطقه «مسطرد» در شهر صنعتی «شبرا الخیمه» در استان القلیوبیه هدف حمله فردی بود که کمربند انفجاری پوشیده بود اما نیروهای امنیتی قبل از رسیدن او به کلیسا، او را از پا در آوردند. 

 

پربیننده ترین خبرها