خبرنگار العالم گزارش داد؛

ادامه عملیات ارتش سوریه در تپه های الصفا در شرق السویداء + فیلم

دوشنبه 29 مرداد 1397 - 22:12

ارتش سوریه تروریست های داعش را در تپه های الصفا در بادیه شرقی السویداء محاصره کرده است.

العالم . باخبرنگاران

ارتش سوریه به محاصره تروریست های داعش در تپه های الصفا در بادیه شرقی السویداء ادامه می دهد؛ ساعات نخست شاهد درگیری های شدید در منطقه بود. ارتش سوریه همچنین به عملیات خود در محور جنوب شرقی صحرای ریف دمشق ادامه می دهد تا صحرا را به طور کامل از تروریست های داعش پاکسازی کند و  امنیت جاده های بین المللی تامین گردد.

تمام بادیه در مرزهای اداری السویداء پس از عملیات نظامی تحت کنترل ارتش سوریه درآمد. این عملیات مراحل متعددی را پشت سر گذاشت؛ از زمینه سازی و محاصره تروریست های داعش گرفته تا حمله به آخرین پایگاه آن ها در تپه های الصفا. این عملیات در ساعات اخیر شاهد درگیری های شدید بود.

هیثم حسون سرهنگ بازنشسته ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: ارتش سوریه امروز با کنترل بخش جنوبی و جنوب غرب تپه های الصفا، موفق شد حومه های السویداء را از بادیه شام جدا کند. تپه های الصفا آخرین و بزرگترین پایگاه گروه های ترویستی مسلح در منطقه بادیه است. 

ارتش سوریه هنگام پاکسازی پایگاه های داعش به سلاح های سنگین و تجهیزات متنوع علاوه بر بمب های کارگذاشته به مین دست یافت؛ تروریستها از این سلاح ها برای جلوگیری از پیشروی ارتش استفاده می کردند.

همزمان با محاصره و حمله به آخرین پایگاه های داعش در مرزهای اداری بادیه السویداء، نیروهای ارتش عملیات خود را در محور جنوب شرقی صحرای ریف دمشق ادامه می دهند.

وسام الجردی خبرنگار شبکه العالم، تاکید کرد که آزادسازی کامل بادیه السویداء از گروههای تروریستی، ارتش سوریه را در موقعیت پیشرفته ای در عمق صحرا قرار داد که از گشوده شدن محورهای جدیدی برای عملیات نظامی به منظور پایان دادن به حضور تروریستها و تامین امنیت راههای بین المللی آغاز شد.

پربیننده ترین خبرها