روسیه، رژیم صهیونیستی را مسئول افزایش تنش در غزه دانست

روسیه، رژیم صهیونیستی را مسئول افزایش تنش در غزه دانست
سه شنبه 22 آبان 1397 - 07:53

روسیه دوشنبه شب در بیانیه ای، عملیات نظامی یکشنبه شب رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تحریک آمیز خواند و تل آویو را مسئول ناآرامی های اخیر در منطقه دانست.

العالم _ فلسطین اشغالی

وزارت امورخارجه روسیه در این بیانیه با ابراز نگرانی شدید از افزایش تنش ها میان ساکنان نوار غزه و رژیم صهیونیستی، از طرف های درگیر خواست که فورا به آتش بس در این منطقه تن بدهند.

وزارت امورخارجه روسیه اعلام کرد: از فلسطینی ها و اسرائیلی ها می خواهیم که فورا به آتش بس بازگردند و ضمن حفظ خویشتن داری، برای دوری از عواقب غیر قابل پیش بینی این اقدامات، تدابیر مقتضی را اتخاذ کنند.

در ادامه بیانیه دستگاه دیپلماسی روسیه آمده است: براساس اعلام رسانه ها، 11 نوامبر (یکشنبه)، دستکم هفت فلسطینی به همراه یک افسر اسرائیلی کشته و یک اسرائیلی دیگر زخمی شد.

دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: این امر به دلیل یورش نیروهای ویژه اسرائیلی به خاک فلسطین صورت گرفت؛ اقدامی که موجب شلیک 17 موشک از نوار غزه به اسرائیل و سبب شد که 40 نقطه در غزه، بمباران هوایی شود.

وزارت امورخارجه روسیه افزود: ارتش اسرائیل، در مرز با غزه اقدام به اعزام نیروهای اضافه می کند که این امر ممکن است به رویارویی نظامی گسترده و در نتیجه وخامت بیشتر اوضاع انسانی در غزه منجر شود. 

پیش از روسیه، دولت اردن نیز خواستار اقدام فوری برای توقف حملات بی امان رژیم تل آویو به نوار غزه شد.

از آغاز یورش روز یکشنبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون 11 فلسطینی شهید و 9 تن دیگر زخمی شدند و در 70 نوبت مناطق مختلف این منطقه هدف توپخانه ای و هوایی قرار گرفته است.

گروه های مقاومت فلسطینی در نتیجه این اقدام، 300 راکت به سرزمین های اشغالی شلیک کردند که در جریان آن تاکنون دو صهیونیست کشته و بیش از 50 تن دیگر زخمی شدند.

مقام های صهیونیست ها با اذعان به ناکارآمدی گنبد آهنین اعلام کردند که این سامانه تنها موفق به رهگیری 60 فروند از مجموع 300 راکت شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه روز دوشنبه خود مدعی شد: جنگنده ها و تانک های ارتش بیش از 70 نقطه وابسته به جنبش حماس و جهاد اسلامی را در سراسر نوار غزه هدف قرار داده است. نوار غزه سالهاست در محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارد و واردات و صادرات کالا به این منطقه با محدودیت‌های شدیدی رو به روست.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها