واشنگتن:در پرونده خاشقچی به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم

واشنگتن:در پرونده خاشقچی به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم
يکشنبه 27 آبان 1397 - 00:23

ساعاتی پس از انتشار خبر نتیجه‌گیری سیا از قتل خاشقچی به دستور مستقیم بن سلمان، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به میدان آمد و گفت که پرونده هنوز بسته نشده است.

العالم-آمریکا

«هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که اخبار مربوط به نهایی شدن تحقیقات در خصوص پرونده قتل «جمال خاشقچی» بی‌اعتبار است.

این سخنان نوئرت واکنشی است به گزارش امروز شبکه خبری الجزیره از نتیجه‌گیری سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در خصوص پرونده خاشقچی؛ الجزیره گفته که بر اساس اطلاعات سیا، خاشقچی به دستور مستقیم «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی کشته شده است.

سعودی‌ها می‌گویند مأمورانی که برای متقاعد کردن خاشچقی به بازگشت به عربستان به استانبول رفته بودند، خودسرانه خاشقچی را تک تکه کرده‌اند.

روزنامه واشنگتن پست دیروز جمعه نوشت که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به این نتیجه و جمع‌بندی رسیده است که آمر قتل خاشقچی کسی نیست جز خود ولی‌عهد سعودی.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا امروز در واکنش به این خبر گفت که با «مایک پامپئو»، وزیر خارجه این کشور و رئیس سیا در این رابط صحبت خواهد کرد.

این دو مقام آمریکایی یعنی «مایک پامپئو» و «جینا هاسپل» البته امشب ترامپ را در جریان آخرین رویدادهای مربوط به پرونده خاشقچی قرار دادند.

 

پربیننده ترین خبرها