نیویورک تایمز: ترامپ احتمال دست داشتن بن سلمان در کشتن خاشقچی را رد کرد

نیویورک تایمز: ترامپ احتمال دست داشتن بن سلمان در کشتن خاشقچی را رد کرد
سه شنبه 29 آبان 1397 - 11:53

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ، احتمال دست داشتن محمد بن سلمان ولی عهد سعودی در جنایت کشتن جمال خاشقچی خبرنگار سعودی رد می کند این در حالی است که دلائل زیادی بر رابطه وی با این جنایت وجود دارد.

العالم - عربستان سعودی

مارک لاندر نیز مقاله با عنوان "دلیل حمایت ترامپ از ولی عهد سعودی علیرغم وجود این همه دلیل بر دست داشتن وی بر این جنایت چیست؟" در این خصوص نوشته است.

این مقاله به بی توجهی ترامپ به  گزارش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا درباره مساله خاشقچی مبنی بر دست داشتن ولی عهد اشاره کرد.

لاندر افزود: ولی عهد سعودی در تماس تلفنی اخیر خود با ترامپ ، به دست نداشتن خود در این جنایت اشاره کرده و این سخن به تنهایی برای ترامپ کافی است .

وی افزود: اظهارات ترامپ، به خوبی میزان اتکای وی بر بن سلمان  وارث تاج پادشاهی عربستان را نشان می دهد.

وی افزود: بن سلمان مشتری مهمی برای سلاح های آمریکاست.

وی گفت : ترامپ با پایبندی زیاد به هم پیمان خود، در واقع لجبازی می کند و بی توجهی وی به فایل صوتی کشته شدن خاشقچی به اختلافاتی  میان مسئولان اطلاعاتی امریکا انجامیده است.

روزنامه امریکایی واشنگتن پست نیز روز جمعه گذشته نوشت : سیا به این نتیجه رسیده که محمد بن سلمان، ابتدای اکتبر دستور قتل خاشقچی را در کنسولگری کشورش در استانبول در صادر کرده  که البته عربستان آن را تکذیب کرد.

ترامپ نیز روز شنبه در مخالفت با اظهارات رسانه ها گفت: وی به عنوان رئیس جمهوری باید به مسائل زیادی توجه کند.

عربستان به دنبال ترور خاشقچی  با بحران بزرگی روبرو شده به گونه ای که  پس از 18 روزانکار، 20 اکتبر، کشته شدن وی در کنسولگری کشورش در استانبول را تایید کرد .

ریاض پس از ناکامی مذاکرات با خاشقچی برا قانع کردنش جهت بازگشت به عربستان سعودی، و پیش از تایید قتل وی و تجزیه جسدش؛  اطلاعات ضد و نقیضی از ناپدید شدن وی ارائه داد که خشم جهانی و درخواست برای  شناسایی محل جسد وی را به دنبال داشت.

دادستانی کل عربستان نیز روز پنج شنبه  گفت رئیس گروه مذاکره کننده دستور قتل خاشقچی را صادر کرده و  قاتلان ( بدون اشاره صریح به آنها ) جسد وی را محو کرده و به خارج از کنسولگری منتقل کرده اند.

مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیزگفت : اظهارات دادستانی رضایت بخش نیست .

وی تاکید کرد : عاملان قتل خاشقچی و افرادی که این مساله را هدایت کردند باید شناسایی شوند و پرونده به این شکل بسته نشود.

 

پربیننده ترین خبرها