مواضع مزدوران سعودی در یمن هدف قرار گرفت

مواضع مزدوران سعودی در یمن هدف قرار گرفت
سه شنبه 29 آبان 1397 - 11:45

نیروهای ارتش یمن محل تجمع مزدوران سعودی در استان 'نهم' را هدف قرار دادند و تعدادی از آنها را به هلاکت رساندند.

العالم - یمن

 یک منبع نظامی امروز (سه شنبه) اعلام کرد که یگان توپخانه ارتش و کمیته های مردمی یمن محل تجمع مزدوران سعودی در منطقه 'بی اسفل نقیل' در استان نهم را با هدف قرار داد.

این منبع از میزان تلفات و زخمیهای این حمله توپخانه ای به مواضع مزدوران سعودی اطلاعاتی ارایه نکرد.

با وجود تلاش ها برای آتش بس در شهر 'الحدیده' در غرب یمن، جنگنده های سعودی دیشب نیز مناطقی از این شهر را بمباران کردند.

'ترکی المالکی' سخنگوی ائتلاف سعودی ضمن اعلام مخالفت با برقراری آتش بس در الحدیده، بر تداوم عملیات نظامی تا قطع راه های امداد رسانی 'جنبش انصارالله' در مناطق مختلف یمن تاکید کرد.

ارتش و کمیته های مردمی یمن پس از بمباران شهر الحدیده توسط جنگنده های سعودی، ارتش یمن نیز مواضع متجاوزان عربستانی در شرق 'صنعا' پایتخت را هدف قرار داد.

این در حالی است که انگلیس پیش نویس طرح برقراری آتش بس فوری در بندر الحدیده را میان اعضای شورای امنیت توزیع کرده است.

پیش نویس طرح مذکور دو هفته به طرف های جنگ یمن مهلت داده است  تا تمامی موانع امداد رسانی به غیر نظامیان را بردارند.

'منصور العتیبی' نماینده کویت در سازمان ملل گفت: سه شنبه آینده مذاکرات میان اعضای شورای امنیت درباره اوضاع یمن برگزار می شود و پیش نویس مذکور مورد بررسی قرار می گیرد.

العتیبی افزود: این پیش نویس خواستار اجرای تمامی قطعنامه های شورای امنیت در ارتباط با یمن است.

پیش از این 'جیمز ماتیس' وزیر جنگ آمریکا خواستار شروع مذاکرات میان طرف های جنگ یمن طی 30 روز آینده شد و پس از آن طرح آتش بس دو هفته ای در الحدیده با هدف امداد رسانی در سازمان ملل مطرح شد.

'محمد علی الحوثی' رئیس کمیته عالی انقلابی یمن آمادگی انصارالله را برای توقف عملیات نظامی در همه جبهه ها در صورت جدی بودن ائتلاف سعودی در تحقق صلح اعلام کرد.

'مارتین گریفیتس' نماینده سازمان ملل در یمن نیز اخیرا اعلام کرد که قرار است این سازمان به زودی نشستی با حضور طرف های جنگ برای دستیابی به صلح برگزار کند.

شاه عربستان نیز دیروز حمایت کشورش از تلاش های سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ یمن را اعلام کرد.

درگیری های در یمن که عربستان و امارات از سال 2015 با حملات هوایی آغاز کردند، از سوی سازمان ملل متحد به عنوان بدترین بحران انسانی در سطح جهان اعلام شده، به گونه ای که 22 میلیون و 500 هزار نفر از کل جمعیت 29 میلیونی یمن نیازمند کمک رسانی فوری هستند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها