عدم حضور هیأت آمریکایی در یازدهمین نشست صلح سوریه در «آستانه»

عدم حضور هیأت آمریکایی در یازدهمین نشست صلح سوریه در «آستانه»
سه شنبه 29 آبان 1397 - 13:48

وزیر امور خارجه قزاقستان از عدم شرکت ناظران آمریکایی در دور آتی نشست صلح سوریه در «آستانه» خبر داد.

العالم - سوریه

«غیرت عبدالرحمان اف» وزیر امور خارجه قزاقستان در نشستی از عدم حضور ناظران آمریکایی در مذاکرات آتی صلح سوریه در پایتخت این کشور خبر داد.

وی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران گفت: نشست آتی صلح سوریه قرار است در تاریخ 28-29 نوامبر سال جاری در آستانه برگزار شود و برای شرکت در آن هیأت های دولت سوریه و مخالفان این کشور دعوت شده‌اند.

بنابه سخنان عبدالرحمان اف، مسائل مربوط به مبارزه با گروه افراطی و تروریستی داعش در دستور کار این نشست قرار ندارد.

وی افزود: شرکت ناظران در این نشست مشارکت فعال در حل مسائل مربوط به دستور کاری را در نظر دارد که از سوی کشورهای ضامن تعیین شده است.

وزیر خارجه قزاقستان تصریح کرد: بنابه اطلاعاتی که از کشورهای ضامن دریافت کردیم، آنها قصد دارند ضمن این نشست مسائل مربوط به وضعیت در استان «ادلب» را بررسی کنند. این استان از جمله چهار منطقه آتش بس به شمار می روند.

عبدالرحمان اف افزود: علاوه بر این کشورهای ضامن قصد دارند مسائل مربوط به ایجاد شرایط بازگشت پناهندگان و توانبخشی سوریه بعد از جنگ را بررسی کنند.

ایران، ترکیه و روسیه در این مذاکرات به عنوان ضامن آتش بس در سوریه شرکت می‌کنند. 9 دور مذاکرات مذکور در پایتخت قزاقستان شهر «آستانه»، جداگانه از مذاکرات صلح سوریه در ژنو که با میانجیگری سازمان ملل صورت می گیرند،  برگزار شد.

دور قبلی این مذاکرات در ماه ژوئیه در شهر «سوچی» روسیه برگزار شده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها