الجبیر: مظنونان قتل خاشقچی را تحویل ترکیه نمی‌دهیم

يکشنبه 18 آذر 1397 - 22:43

وزیر خارجه عربستان سعودی با بیان اینکه آنکارا باید اطلاعات کامل مربوط به قتل خاشقچی را در اختیار ریاض قرار دهد، گفت: ریاض مخالف تحویل مظنونان قتل جمال خاشقچی به ترکیه است.

العالمعربستان

«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی یکشنبه‌ شب در اظهارنظری تازه درباره جمال خاشقچی روزنامه‌نگار مقتول سعودی و منتقد سیاست‌های آل‌سعود گفت که ریاض عاملان و همدستان ترور خاشقچی را تحویل ترکیه نخواهد داد.

وی اظهار داشت که ریاض به تحقیقات خود درباره ترور روزنامه‌نگار مقتول ادامه می‌دهد و برای این کار نیاز به این دارد که آنکارا به درخواست ما درباره در اختیار گذاشتن اطلاعات مربوط به قتل خاشقچی پاسخ مثبت دهد و این اطلاعات را در اختیار ریاض قرار داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی سعودی در بخش دیگری از اظهاراتش به بحران شورای همکاری خلیج فارس اشاره کرد و گفت: بحران قطر نباید تاثیر منفی روی شورای همکاری بگذارد. مواضع قطر به شورای همکاری ضربه می‌زند.

وی تصریح کرد: روسای شورای همکاری خواستار تقویت جایگاه آن هستند و مشکلات بوجود آمده (قطع روابط دیپلماتیک سه کشور عضو شورای همکاری با قطر) باید در داخل شورا حل شود نه خارج از آن.

عادل الجبیر همچنین با ادعای اینکه ایران در تشکیل کابینه لبنان به ریاست سعد الحریری مانع تراشی می‌کند، افزود: برای تشکیل دولت لبنان از سعد الحریری حمایت می‌کنیم و نقش «تخریبی» ایران و حزب الله را رد می‌کنیم.

فارس

پربیننده ترین خبرها