در دیدار با نخست‌وزیر عراق؛

وزیر انرژی آمریکا: از بغداد برای توسعه دو بخش برق و نفت حمایت می‌کنیم

وزیر انرژی آمریکا: از بغداد برای توسعه دو بخش برق و نفت حمایت می‌کنیم
سه شنبه 20 آذر 1397 - 17:05

وزیر انرژی آمریکا که در رأس یک هیأت 50 نفره به بغداد سفر کرده است، با نخست‌وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

العالم - عراق

«ریک پِری» وزیر انرژی ایالات متحده امروز (سه‌شنبه، 11 دسامبر) به دیدار «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق در بغداد رفت و در این دیدار تاکید کرد که کشورش برای توسعه و حمایت از بخش انرژی‌ عراق بر اساس برنامه‌ها و اولویت‌های دولت عراق آمادگی دارد.

دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیری عراق طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «SNG» منتشر شد، اعلام کرد که عادل عبدالمهدی امروز از وزیر انرژی آمریکا و هیأت همراهش که شامل 50 شخصیت از مقامات مسئول این کشور و بازرگان بود، استقبال کرد و بر ضرورت توسعه روابط میان دو کشور در تمامی زمینه‌ها و گسترش همکاری‌ها در بخش‌های انرژی، نفت و پرونده‌های اقتصادی که دولت عراق آنها در راس اولویت‌های خود قرار داده، تاکید ورزید.

وی تصریح کرد: ثبات عراق پس از شکست داعش، فرصت بزرگی را فراروی شرکت‌های جهانی و توسعه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در تمامی استاهای این کشور، فراهم کرده است.

بنا بر این بیانیه، ریک پری نیز از حمایت کشورش از دولت عراق در تمامی زمینه‌ها و تقویت ثبات و بازسازی آن و توسعه اقتصاد آن به ویژه در پروژه‌های انرژی به ویژه در دو بخش برق و نفت خبر داد.

این در حالی است که امروز خبرگزاری رویترز به نقل از این وزیر آمریکایی؛ بدون اشاره به جزئیات نوشت که پری با مقامات عراقی درباره اجرای تحریم‌های ایران صحبت کرده است.

وی طی کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران گفت که با مقامات عراقی در حوزه انرژی درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران صحبت کرده است اما جزئیاتی از این مذاکرات بیان نکرد.

پری برای حضور مشترک با «ثامر غضبان» وزیر نفت عراق در مراسم اتاق بازرگانی آمریکا به بغداد سفر کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها