واکنش پامپئو به رزمایش هوایی روسیه_ونزوئلا

سه شنبه 20 آذر 1397 - 21:53

وزیر خارجه آمریکا از برگزاری رزمایش معمول بین دو کشور متحد روسیه و ونزوئلا انتقاد کرد.

العالم _ آمریکا

در حالی‌که چند هواپیمای نظامی روسیه از جمله بمب‌افکن‌های راهبردی «توپولوف-160» این کشور برای انجام یک رزمایش نظامی معمول با ونزوئلا روز سه‌شنبه وارد این کشور شدند، وزیر خارجه آمریکا در توییتی به این رویداد واکنش نشان داد.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا غروب سه‌‌شنبه در توییتی نوشت: «دولت روسیه بمب افکن‌های خود را از نیمه راه جهان به ونزوئلا فرستاده است. مردم روسیه و ونزوئلا باید متوجه این مسئله باشند که دو دولت فاسد درحالی که مردمشان زجر می‌کشند در حال حیف و میل کردن سرمایه‌های عمومی و خفه کردن آزادی و استقلال هستند.»

این در حالی است که وزیر دفاع ونزوئلا دوشنبه شب اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور یک رزمایش هوایی را با همتای روس خود برگزار خواهد کرد.

خبرگزاری «اینترفکس» نیز با اشاره به این موضوع نوشت که وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بمب‌افکن‌های راهبردی توپولوف _ 160 خود را در این رزمایش شرکت می‌دهد.

ونزوئلا از جمله کشورهای ضد آمریکایی واقع در آمریکای لاتین است که تحت تحریم‌های سنگین واشنگتن قرار دارد. چندی قبل نیز رئیس جمهور این کشور از یک ترور نافرجام که بنابر گزارش‌ها با سفارش سازمان‌های جاسوسی آمریکا صورت گرفت، جان سالم بدر برد.

پربیننده ترین خبرها