روسیه در واکنش به سخنان وزیر خارجه آمریکا؛

سخنان پامپئو غیر حرفه‌ای و نقض آشکار مقررات دیپلماتیک است

سخنان پامپئو غیر حرفه‌ای و نقض آشکار مقررات دیپلماتیک است
سه شنبه 20 آذر 1397 - 22:01

وزارت خارجه و کاخ ریاست جمهوری روسیه به سخنان وزیر خارجه آمریکا درباره برگزاری رزمایش با ونزوئلا واکنش نشان داده و آن‌را نقض آشکار قوانین و مقررات دیپلماتیک توصیف کردند.

العالم _ آمریکا

در حالی‌که وزیر خارجه آمریکا غروب سه‌شنبه در توییتی به انتقاد از برگزاری یک رزمایش معمول بین روسیه و ونزوئلا پرداخت، وزارت خارجه روسیه و سخنگوی کرملین با واکنش فوری به اظهارات وزیر خارجه آمریکا، این سخنان را «غیر قابل قبول» و «نادرست » خطاب کردند.

وزارت خارجه روسیه در این زمینه اعلام کرد که سخنان «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در زمینه استقرار هواپیماهای روسیه در ونزوئلا ارتباطی با سمت او به عنوان دیپلمات ارشد آمریکا ندارد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه در این زمینه آمده است: «البته ما متوجه‌ایم که قالب توییتر معمولا کسی را در آمریکا به انجام کاری ملزم نمی‌کند، کاربران در بیان نقطه نظرات خود آزادند تا مطابق میل رفتار ‌کنند و از جانب خود در زمینه خروج از محدوده نزاکت تصمیم گیرند. در هر حال در این رابطه ما از یک شکل عمومی صحبت می‌کنیم. بنابراین، چنین نقض آشکار هنجارهای قوانین و مقررات دیپلماتیک را نمی‌توان به عنوان یک رخداد ضمنی در نظر گرفت. آنچه ما از وزیر خارجه آمریکا شنیدیم غیر قابل قبول و همچنین غیر حرفه‌ای است.»

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اظهارات پامپئو را یک اتهام جدی توصیف کرد و گفت که این سخنان کاملا نامناسب است.

روسیه روز دوشنبه هواپیماهای نظامی خود از جمله دو فروند بمب افکن راهبردی «توپولف_160» را برای انجام یک رزمایش هوایی و کمک به امر آموزش نیروهای ونزوئلا به این کشور اعزام کرد.

پربیننده ترین خبرها