44 تروریست در حمله هوایی عراق به داعش در سوریه کشته شدند

44 تروریست در حمله هوایی عراق به داعش در سوریه کشته شدند
سه شنبه 20 آذر 1397 - 22:48

فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق از حمله موفق جنگنده‌های این کشور به اهداف تروریست‌های داعش در دیرالزور سوریه خبر داد.

العالم - سوریه

فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق از تداوم حملات هوایی این کشور به عناصر باقیمانده داعش در خاک سوریه خبر داد.

ارتش عراق شامگاه سه‌شنبه (۲۰ آذر) در بیانه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های اف ۱۶ نیروی هوایی این کشور به اهدافی در داخل مرزهای سوریه حمله کردند که در آن عناصر تروریستی مسلح و انتحاری حضور داشتند.

در این بیانیه آمده است که این حمله بنا به دستور فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق و تحت نظارت فرماندهی عملیات مشترک و پس از اطلاعات دقیق مرکز استخبارات و مبارزه با تروریسم صورت گرفته است.

فرماندهی عملیات مشترک عراق می‌گوید در این حمله دو هدف در منطقه «سوسه» استان دیرالزور سوریه بمباران شد که در یکی از آن‌ها ۳۰ نفر از عناصر داعش برای نشستی دور هم جمع شده‌ بودند و هدف دومی نیز عبارت بود از یک مخفیگاه داعش که در آن ۱۴ عامل «انغماسی» (عناصری هجومی که بعد از نفوذ و نبرد تا شلیک آخرین گلوله، اقدام به منفجر کردن کمربند انفجاری می‌کنند) حضور داشتند.

به گزارش شبکه سومریه، ارتش عراق تأکید کرده است که در این حملات، اهداف مذکور «کاملا» نابود شده و جنگنده‌ها سالم به آشیانه خود برگشته‌اند.

حملات هوایی عراق به مواضع داعش در داخل خاک سوریه از فروردین ماه گذشته، به دستور «حیدر العبادی»، نخست‌وزیر و فرماندهی سابق کل نیروهای مسلح عراق آغاز شد.

این حملات با هدف دور نگه داشتن عناصر تروریستی داعش از مرزهای غربی عراق صورت گرفت و عراق بارها تأکید داشته تا زمانی که خطر داعش در مرزهای غربی وجود دارد به این حملات ادامه خواهد داد و این حملات با هماهنگی دولت سوریه صورت می‌گیرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها