خاشقچی، شخصیت سال مجله تایم شد!

خاشقچی، شخصیت سال مجله تایم شد!
سه شنبه 20 آذر 1397 - 22:47

مجله تایم جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار ترور شده سعودی را به عنوان شخصیت برگزیده سال این مجله انتخاب کرد.

العالم _ آمریکا

مجله «تایم»، «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد و ترور شده سعودی را به عنوان شخصیت برگزیده سال این مجله انتخاب کرد.

به نوشته گاردین، مجله تایم به صورت جمعی جمال خاشقچی و سایر روزنامه‌نگار کشته و زندانی‌شده را به عنوان «شخصیت سال ۲۰۱۸» انتخاب کرده است.

خاشقچی آخرین بار روز ۱۰ مهرماه (۲ اکتبر) در حال ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول دیده شد و بعد از آن رسانه‌ها گزارش داده‌اند که ناپدید شده است.

چند روز بعد، مقام‌های ترکیه‌ای اعلام کردند او در داخل این ساختمان کشته شده و بدنش قطعه قطعه شده است.

آنکارا اعلام کرد همزمان با ورود خاشقچی به ساختمان کنسولگری ۱۵ مقام امنیتی عربستان سعودی نیز با دو پرواز وارد استانبول شده و پس از مدت کوتاهی ترکیه را ترک کرده‌اند.

مقام‌های سعودی، در نخستین واکنش بدون ارائه هیچ مستنداتی این روایت را رد و ادعا کردند خاشقچی، ساختمان را زنده و سالم ترک کرده است.

بعد از بالا گرفتن فشارها، عربستان سعودی سرانجام روز ۲۸ مهر مجبور شد به کشته شدن خاشقچی داخل ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول اعتراف کند.

این اولین بار است که مجله تایم فردی که فوت کرده را به عنوان شخصیت سال خود انتخاب می‌کند. دو روزنامه‌نگار رویترز که سال گذشته در میانمار دستگیر شدند و همچنین روزنامه‌نگارانی که ژوئن سال گذشته در آناپولیس کشته شدند هم جز برگزیدگان جایزه امسال هستند.

«ماریا رسا»، مدیر عامل وب‌سایت خبری Rappler در فیلیپین که ماه گذشته در این کشور دستگیر شد هم چهارمین روزنامه‌نگاری است که از او تقدیر شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها