آخرین اخبار از سوریه؛

کشف گورهای دست جمعی در البوکمال و مقابلۀ ارتش با داعش در منطقه بیابانی السخنه/ وحشت "جبهه النصره" از حمله نیروهای سوری

کشف گورهای دست جمعی در البوکمال و مقابلۀ ارتش با داعش در منطقه بیابانی السخنه/ وحشت
چهارشنبه 21 آذر 1397 - 15:05

ارتش سوریه همچنان نیرو و تجهیزات به حلب، ادلب و حماه می فرستد زیرا گروه های تروریستی در شمال این کشور به فعالیت های مخرب خود ادامه می دهند.

العالم - سوریه

ارتش سوریه همچنین بار دیگر در منطقه بیابانی السخنه فعال شده است زیرا تروریست های داعش در این منطقه فعالیت های خود را از سرگرفته اند و ارتش چاره ای بجز مقابله با آنها ندارد.

منبعی آگاه امروز چهارشنبه در مصاحبه با روزنامه اینترنتی الوطن سوریه گفت : نیروهای اطلاعاتی ارتش سوریه در اطراف روستاهای الحمامیات و بریدیج در حومۀ شمالی شهر محرده استان حماه صبح دیروز گروه هایی تروریستی را مشاهده کردند که پرچم جبهه النصره را در دست داشتند و تلاش می کردند که از اطراف روستای الصخر به محدودۀ پایگاه های ارتش نفوذ و حملات خود را آغاز کنند و بدین ترتیب "توافقنامه ادلب" را بشکنند. لذا نیروهای ارتش سوریه با توپخانه سنگین و موشک به مقابله با تروریست ها پرداختند و تعدادی از آنها را کشتند و زخمی کردند و تجهیزات شان را منهدم کردند.

این منبع افزود : ارتش سوریه همچنین در کمین دیگر گروه های تروریستی بود. این گروه ها تلاش کردند که از مناطق "عاری از سلاح" در حومۀ ادلب به محدوده برخی از پایگاه های ارتش نفوذ کنند ولی نیروهای ارتشی با واکنش مناسب، آنها را به عقب راندند و تعدادی از آنها را به هلاکت رساندند و تعدادی دیگر را نیز به شدت زخمی کردند.

ارتش سوریه همچنین با توپخانه سنگین مخفیگاه های تروریست ها را در زمین های کشاورزی در مناطق "لطامنه، جنابره، تل عثمان، صخر و زکات" در حومۀ شمالی استان حماه و در منطقه "جرجناز" و حومه اش در حومۀ جنوب شرقی استان ادلب زیر آتش گرفت.

خبر دیگر اینکه ابوخالد الشامی سخنگوی گروه تروریستی جبهه النصره در پایگاه های اینترنتی وابسته به گروه تروریستی خود از اعزام نیروها و تجهیزات ارتش سوریه و متحدانش به مناطقی در استان ادلب از یک و نیم ماه پیش تاکنون ابراز نگرانی کرد و گفت که ارتش و نیروهای مردمی و متحدانش همچنان نیروها و تجهیزات خود را به مناطقی در ادلب اعزام می کنند.

الشامی از احتمال حملۀ ارتش به مخفیگاه های جبهه النصره "در هر لحظه ای" ابراز نگرانی کرد و گفت که اکثر نیروهای ارتش و نیروهای مردمی و متحدانش به مناطق ساحلی ، حومۀ حماه ، حومۀ حلب و شهر حلب اعزام شده اند.

"فؤاد اوکتای" معاون اول رئیس جمهوری ترکیه هم اعلام کرد که آنکارا اجازه نخواهد داد "گذرگاهی تروریستی" در شرق فرات تشکیل شود.

اوکتای افزود : ما نمی توانیم درباره تحولات عراق و سوریه ساکت باشیم و واکنشی نشان ندهیم دو کشوری که در امتداد سراسر مرزهای جنوبی ترکیه قرار دارند.

خبر دیگر اینکه ارتش سوریه در منطقه بیابانی السخنه نزدیک پایگاه نظامی التنف که تحت اشغال نظامیان آمریکایی در شرق استان حمص است، به شدت تروریست های داعش را زیر آتش گرفته است و تعدادی از آنها را زخمی کرد.

منبعی نظامی در حمص در مصاحبه با الوطن گفت : نیروهای ارتش دیروز با موشک تروریست های داعش را در اطراف سد "عویرض" در السخنه زیر آتش گرفتند و تعدادی از آنها را زخمی کردند. ارتش همچنین با توپخانه سنگین گروه دیگری از تروریست های داعش را در منطقه "جبل الغراب" در جنوب شرق السخنه زیر آتش گرفت و تعدادی از آنها را زخمی کرد.

ارتش همچنین 7 گور جمعی شامل صدها جسد متعلق به افرادی ناشناس در شهر البوکمال در جنوب شرق استان دیرالزور کشف کرد.

نیروهای مرکز حوادث غیرمترقبه و جمعیت هلال احمر سوریه 101 جسد را که آثار شکنجه روی اکثر این اجساد نمایان است، از گورهای جمعی بیرون کشیدند و خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) اعلام کرد که بیرون کشیدن بقیه اجساد همچنان ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها