در پی عملیات‌های شهادت‌طلبانه اخیر فلسطینی‌ها؛

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی وضعیت کرانه باختری را بررسی می‌کند

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی وضعیت کرانه باختری را بررسی می‌کند
يکشنبه 25 آذر 1397 - 11:03

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی امروز برای بررسی تحولات اخیر کرانه باختری از جمله عملیات‌های شهادت‌طلبانه فلسطینی‌ها، تشکیل جلسه دادند.

العالم _ فلسطین اشغالی

چندین عملیات شهادت‌طلبانه اخیر در کرانه باختری که به کشته و مجروح شدن چندین نظامی و شهرک‌نشین صهیونیست منجر شد و همچنین حملات شهرک‌نشینان به روستاهای فلسطینی‌نشین، مقام‌های رژیم صهیونیستی را بر آن داشته که امروز یکشنبه جلسه کابینه امنیتی تشکیل دهند.

بنا بر نوشته پایگاه «دبکا فایل»، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی، متشکل از نخست‌وزیر، وزرای امنیتی و سران سرویس‌های اطلاعاتی این رژیم، عصر امروز برای بررسی این تحولات تشکیل جلسه می‌دهد.

پنجشنبه هفته گذشته عملیات شهادت دو جوان فلسطینی در کرانه باختری به کشته شدن سه نظامی صهیونیست منجر شد. این عملیات چند روز پس از آن انجام شد که در عملیات مسلحانه دیگری در نزدیکی همین منطقه، یازده صهیونیست زخمی شدند.

روز جمعه نیز کرانه باختری شاهد حمله نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به روستاهای فلسطینیان بود که این درگیری‌ها به شهادت یک جوان ۱۸ ساله و جراحت تعدادی دیگر از فلسطینیان منجر شد.

کرانه باختری که به صورت مشترک توسط تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی اداره می‌شود، در سال‌های گذشته عمدتا آرام‌تر از نوار غزه بوده و اعتراضات در آن هم به تظاهرات‌های غیرمسلحانه محدود بوده است. همین امر موجب شده تا شهرک‌سازی در مناطق مختلف کرانه باختری ادامه یافته و فلسطینی‌ها هر روز بیشتر شاهد از دست رفتن اراضی خود باشند.

«نداو آرگامان» رئیس سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) چندی قبل هشدار داده بود که ادامه وضعیت فعلی در کرانه باختری می‌تواند به بروز انتفاضه جدید و همچنین فعال شدن هسته‌های مسلح مقاومت در این منطقه منجر شود.

به نوشته پایگاه «المانیتور»، عملیات‌های مسلحانه اخیر در کرانه باختری، آن هم در شرایطی که این منطقه تحت نظارت شدید سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی قرار دارد، موجب نگرانی شدید تل‌آویو شده است. یک مقام ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی به این پایگاه گفته شاباک نگران است که ادامه این عملیات‌های مسلحانه اوضاع را در کرانه باختری را ناآرام کرده و شرایط را برای گسترش عملیات‌ها فراهم کند.

پربیننده ترین خبرها