برگزاری مراسم سی و یکمین سالروز تأسیس حماس در غزه/ "مقاومت پیروز می‌شود و محاصره در هم می‌شکند"

برگزاری مراسم سی و یکمین سالروز تأسیس حماس در غزه/
يکشنبه 25 آذر 1397 - 14:36

صدها فلسطینی در یکی از میدان‌های اصلی نوار غزه جمع شدند تا مراسم سی و یکمین سالروز تأسیس حماس را جشن بگیرند.

العالم _ فلسطین اشغالی

اهالی نوار غزه از ساعت‌های اولیه صبح امروز (یکشنبه) خود را به میدان «الکتیبة الخضراء» رساندند تا در مراسم سی و یکمین سالروز تأسیس حماس تحت عنوان «مقاومت پیروز می‌شود و محاصره در هم می‌شکند» شرکت کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، در ابتدای این مراسم که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و «یحی السنوار» رئیس دفتر سیاسی این جنبش در نوار غزه هم در آن حضور دارند، اعضای گردان‌های «عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس رژه نظامی برگزار کردند.

قرار است مقامات ارشد حماس در این مراسم صحبت کنند و اطلاعاتی درباره عملیات ناموفق کماندوهای صهیونیست در خانیونس نوار غزه تشریح شود.

گردان‌های القسام در یازدهم نوامبر موفق به شکست توطئه‌ای صهیونیستی در نوار غزه شدند، زمانی که در مقابل تعدادی از کماندوهای صهیونیست در شرق خانیونس ایستادند و با آنها درگیر شدند؛ رژیم صهیونیستی برای نجات کماندوهای خود، دست به حمله هوایی به نقاطی در غزه زد تا پوشش لازم را به وجود آورد، در این حمله هفت عضو گردان‌های القسام به شهادت رسیدند.

حماس در 14 دسامبر 1987 (29/3/1366) و همزمان با اولین انتفاضه فلسطین معروف به انتفاضه سنگ تأسیس شد و مأموریت دفاع از ملت فلسطین و بازپس‌گیری حقوق سلب شده آن را با مقاومت در انواع مختلف آن بویژه مقاومت مسلحانه بر عهده گرفت. این جنبش فلسطینی و شاخه نظامی آن گردان‌های «عزالدین القسام» روز به روز بر توانایی‌های نظامی، امنیتی و اطلاعاتی خود افزود تا اینکه امروز قادر تحقق معادله بازدارندگی در مقابله با رژیم اشغالگر شده است.

پس از افزایش جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، حماس به عملیات‌های استشهادی به عنوان یکی از روش‌های مقاومت روی آورد و با آغاز دومین انتفاضه فلسطین معروف به «الاقصی» (2000-2005) این نوع عملیات‌ها شدت گرفت.

حماس علیرغم محاصره شدید، زرادخانه سلاح برای خود را ایجاد کرد. این جنبش در سال 2001 موشکی با برد 4 کیلومتر ساخت و با توسعه این توانایی، امروز موشک‌هایی با برد 160 کیلومتر را ساخته است. همچنین حماس در سال 2001 از روش تونل‌های هجومی برای هدف قرار دادن اهداف صهیونیستی برای اولین بار استفاده کرد.

از دیگر ابتکارات این جنبش پهپادهای «ابابیل» بود که در جنگ 51 روزه علیه نوار غزه در سال 2014، رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرد.از دیگر غافلگیری‌های حماس برای رژیم صهیونیستی در جنگ مذکور، کماندوهای دریایی گردان‌های القسام معروف به «قورباغه‌های انسان‌نما» بود که موفق به اجرای عملیاتی در پایگاه صهیونیستی «زکیم» شدند.

پربیننده ترین خبرها