واشنگتن تایمز هشدار داد:

خطر انقلابهای عربی برای آمریکا

خطر انقلابهای عربی برای آمریکا
يکشنبه 18 ارديبهشت 1390 - 12:06

نشريه آمريکايي "واشنگتن تايمز" به کاخ سفيد هشدار داد، اگر انقلابيون در کشورهاي خاورميانه به اين باور برسند که آمريکا از آنها به اندازه کافي حمايت نمي کند، عليه اين کشور قيام خواهند کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، اين نشريه با اشاره به رکود انقلاب ها در برخي کشورهاي عربي  افزود: اين انقلاب ها هنوز به دنبال  تغييراتي  هستند که مردم تونس و مصر موفق به انجام آن شده اند.

اين نشريه افزود، مردم مصر توانستند پس از انقلابي که به سرنگونی حسني مبارک منجر شد، به دستاوردهاي مهمي برسند، اين در حالي است که حدود 80 درصد از ملت مصر به نفع اصلاح قانون اساسي  که زمينه ساز انتخابات طي 6 ماه بود راي دادند.

واشنگتن تایمز تاکید کرد: انقلاب هاي عربي با چالش هاي زيادي روبروست که مهم ترين آن رشد اقتصادي است. شوراي نظامي مصر اصرار دارد پس از انتخابات پايان سال، حکومت را به غير نظاميان انتقال دهد تا خود اين مسئوليت را برعهده نگيرد.

اين نشريه آمریکایی افزود، مردم مصر و تونس عليرغم اوضاع داخلي  خود، از نزديک  حوادث ديگر  کشورهاي خاورميانه را دنبال مي کنند.

واشنگتن تایمز به نقل از "بروس جنتليسون"  مشاور سياسي سابق وزارت امورخارجه آمريکا که هم اکنون استاد علوم سياسي دانشکده دوک در ايالت کاروليناي شمالي است، نوشت: دولت آمريکا با انقلاب  تونس و مصر غافلگير شد، و هم اکنون به آرامي در حال تغيير دادن سياستهاي خود است.



پربیننده ترین خبرها