چه زمانی انتفاضه سوم در فلسطین کلید می خورد؟

چه زمانی انتفاضه سوم در فلسطین کلید می خورد؟
يکشنبه 26 آذر 1391 - 14:17

يك عضو برجسته جنبش فتح با بيان اين كه عملكرد رژيم صهيونيستي در مقابل راهپيمايي ها و اعتراضات ملت فلسطين در شكل گيري موعد انتفاضه سوم تاثيرگذار است، تاكيد كرد كه شكل گيري احتمالي انتفاضه سوم در فلسطين خودجوش خواهد بود و نيازمند دستور نيست.

رائد رضوان يكشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: مردم فلسطين از سال 1967 گونه هاي متعددي از مقاومت را براي آزادي وطن غصب شده خود ضد رژيم صهيونيستي اشغالگر تجربه كرده است.
رضوان به انتفاضه هاي اول (آغاز سال 1987) و دوم (آغاز سال  2000) ملت فلسطين اشاره كرد و افزود: انتفاضه هاي اول و دوم دستوري نبودند و شكل گيري انتفاضه سوم يا هر انتفاضه ديگري هم در آينده با دستور كسي رخ نخواهد داد، زيرا اين خيزش ها حاصل انباشته شدن خشم مردم فلسطين از سياست هاي رژيم صهيونيستي و نقض روزانه حقوق آنان است.
اين عضو برجسته جنبش فتح درباره انتفاضه سوم كه اين روزها برخي از احتمال شكل گيري آن سخن مي گويند، گفت: شكل گيري انتفاضه [سوم] در فلسطين به واكنش رژيم اشغالگر در مقابل راهپيمايي هاي مسالمت آميز كنوني در شهرها و روستاهاي فلسطيني بستگي دارد.
رضوان با اشاره به انتشار تصاوير فرار سربازان اسرائيلي در برابر سنگ هاي نوجوانان فلسطيني در كرانه باختري افزود: پس از آن كه مردم فلسطين ابهت ارتش به اصطلاح شكست ناپذير را در غزه و كرانه باختري شكستند به ارتش اشغالگر دستور داده شده است كه فلسطيني هايي را كه امنيت اين رژيم و سربازانش را تهديد مي كنند، به قتل برسانند.
AM - 15 - 18:25
 
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها