زندان های ریاض دیگر جا ندارد

زندان های ریاض دیگر جا ندارد
دوشنبه 27 آذر 1391 - 19:03

مديركل زندانهاي عربستان سعودي با اذعان به افزايش شمار زندانيان در شهر رياض ،پایتخت، اين پديده را ناشي از افزايش ميانگين جنايات در كشور دانست.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم "علي الحارثي" در گفت وگو با روزنامه الحيات در خصوص پديده فرار زندانيان نيز گفت: وجود تلفن همراه طي دوره اخير عمليات فرار برخي زندانيان را آسان كرده است.
وي گفت: ما اعتراف داريم كه شمار زندانيان در برخي زندانها از ظرفيت پذيرش بيشتر است اما اصلاحات جديدي در حال بررسي است مثلا شهرهاي بزرگ داراي 24 بند و هر بند نيز فقط ظرفيت 240 زنداني را دارد و هر 7 زنداني داراي يك اتاق با سرويس كامل، فضايي براي هواخوري ، سالن غذاخوري ، كتابخانه ،نمازخانه ،سالن اجتماعات و همه خدمات مورد تمايل آنهاست.
الحارثي از دحام زندانيان در زندانهاي پايتخت را به دليل افزايش جنايات است و  برخي از قضايا و جنايت ها  شهر رياض نياز به بازداشت افراد دارد كه به زندان الملز منتقل مي شوند در حالي كه زندان "الحائر" به محكومين اختصاص يافته است.
وي با اشاره به انتقادات كميسيون حقوق بشر در زمينه وضعيت زندان زنان رياض، گفت: از 5 سال پيش بخش هاي جديدي در زندان زنان احداث شده ولي افزايش شمار زندانيان زن بيانگر افزايش ميانگين جنايت در كشور است و به همين دليل تعداد زنان محكوم نيز در زندان زنان افزايش يافته و ستاد اصلاح زندانها براي زنان زندان بسيار بزرگي درنظر گرفته است .
 

پربیننده ترین خبرها