حمایت النهضه تونس از عملکرد دولت

حمایت النهضه تونس از عملکرد دولت
سه شنبه 28 آذر 1391 - 12:44

العالم - پس از اینکه در دومین سالگرد شروع انقلاب تونس و در مهد این انقلاب یعنی شهر سیدی بوزید، مردم با پرتاب سنگ از رئیس جمهورشان استقبال کردند، عضو دفتر رسانه اي جنبش النهضه تونس این اقدام را نشانه تنش در میان مخالفان دانست

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مردم تونس در حالی دومین سالگرد انقلاب علیه دیکتاتوری زین العابدین بن علی را جشن گرفتند که کانون این انقلاب یعنی مردم شهر سیدی بوزید با سنگ از سردمداران حکومت جدید تونس استقبال کردند و خواستار سرنگونی دولت شدند.
دو سال پیش محمد بوزیدی جوان تونسی در شهر سیدی بوزید با به آتش کشیدن خود، جرقه انقلاب در کشورهای دیکتاتوری خاورمیانه و شمال آفریقا را زد.
"فيصل الناصر" عضو دفتر رسانه اي جنبش النهضه تونس به العالم، گفت: بحران كنوني تونس ناشي از رويه مخالفان است و اين رويكرد از زماني كه در پی ائتلاف احزاب سه گانه، دولت قدرت را به دست گرفت تا به امروز همچنان ادامه دارد و نشان دهنده وجود تنش در ميان مخالفان است.
وی با تاکید بر اینکه انقلاب تونس آزادی، حقوق شهروندی و کرامت انسانی برای مردم به همراه داشته است، گفت: ملت تونس به انقلاب عظيمي دست یافت و حق دارد كه به آن افتخار كنند؛ اما هنوز راهي طولاني در پیش است و این راه موانع و چالش هاي فراوانی دارد.
الناصر ادامه داد: بعد از انتخابات، منتظر بوديم كه همه اقشار جامعه تونس و همه احزاب و تشكل هاي سياسي اين كشور براي موفقيت آميز بودن مرحله انتقالي با يكديگر متحد شوند؛ اما به نظر مي رسد كه گروه هاي مخالف بر ايفاي نقش منفي دراين مرحله تاكيد دارند و در روند بهبود انقلاب کشورمانع تراشی می کنند.
عضو دفتر رسانه اي جنبش النهضه با اشاره به موفقيت ها و دستاوردهاي بسيار دولت تونس از جمله در زمینه های اقتصادی و اشتغال، گفت: با توجه به اينكه اين دستاوردها در كمتر از يك سال حاصل شده است، مي توان آنها را عظيم دانست و گفت که در مسير درستی حركت مي كنيم.
دو سال پس انقلاب تونس فقر افزایش یافته و فعالیت های گروه های وهابی و سلفی تندرو باعث ناامنی شده است؛ از سوی دیگر اوضاع سیاسی نیز به بن بست رسیده و نمایندگان مجلس چهارده ماه پس از آغاز به کار هنوز درباره قانون اساسی به توافق نرسیده اند.
روز گذشته در سخنرانی منصف المرزوقی رئیس جمهوری لائیک و متحد دولت ائتلافی اسلام خواهان النهضه، مردم شعار مشهور "ارحل" ( برو) سر دادند که مرزوقی، گفت: " صدای شما را شنیدم".
 17 - 17:57
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها