زنان عربستانی: بگذارید رانندگی کنیم!

زنان عربستانی: بگذارید رانندگی کنیم!
سه شنبه 28 آذر 1391 - 20:18

بیش از سه هزار عربستانی از جمله برخی دانشگاهیان، نویسندگان، فرهیختگان و دانشجویان برای لغو ممنوعیت رانندگی زنان طوماری را امضا و به مجلس شورا ارسال کردند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، همراه با این طومار، تحلیل های اجتماعی، اقتصادی و علمی ضمیمه شده است که به بررسی جوانب مثبت رانندگی زنان پرداخته است.
"عبدالله العلمی" پژوهشگر و فعال اجتماعی عربستانی و از تهیه کنندگان این طومار، گفت: رانندگی حق مشروع هر انسانی است و مخالفت های برخی نباید باعث از بین رفتن حق زن برای رانندگی شود؛ باید امکانی فراهم شود که علاقه مندان بتوانند با رعایت ضوابط شرعی که از سوی علما تعیین می شود، رانندگی کنند.
وی افزود:پیوستن زنان به عضویت در مجلس شورا اقدام مثبتی در جهت مطرح کردن مسائل مربوط به زنان در جامعه است.
پیش از این در ماه اوت گذشته نیز فعالان اجتماعی از ملک عبدالله  پادشاه عربستان خواسته بودند تا رانندگی برای زنان - به ویژه کسانی که از سایر کشورها گواهینامه رانندگی دریافت کرده اند - بلامانع شود .
طوماری که به امضای بیش از 600 زن و مرد سعودی رسیده است، از ملک عبدالله خواسته شعار این گروه با عنوان " خودروام را خودم می رانم" را تایید کند؛ این شعار برای تشویق زنان دارای گواهینامه به رانندگی در مواقع "ضروری" و بی نیازی از راننده مطرح شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها