صهیونیست ها، سلطه مصر بر غزه را ترجیح می دهند

صهیونیست ها، سلطه مصر بر غزه را ترجیح می دهند
سه شنبه 28 آذر 1391 - 20:53

مرکز مطالعات راهبردی اسرائیلی " بگین -سادات " در گزارشی تاکید کرد: کابینه نتانیاهو، ترجیح می دهد که غزه به جای آن که تحت حاکمیت تشکیلات خودگردان باشد، تابع مصر شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این مرکز مطالعاتی در گزارشی تحت عنوان "معضل اسرائیل در غزه" و در توجیه عدم حملۀ زمینی به غزه نوشت: حمله زمینی به غزه هیچ نفعی برای اسرائیل ندارد، به ویژه آن که در صورت حمله زمینی، اسرائیل ناچار خواهد شد غزه را به تشکیلات خودگردان واگذار کند، اما در حال حاضر اوضاع به گونه ای دیگر رقم خورده و غزه تحت سلطه مصر قرار گرفته است و این به معنی وجود دولتی واقعی است که می توان با آن مذاکره کرد.
بر پایه این گزارش، رژیم صهیونیستی تلاش می کند وضع جدیدی برای غزه در نظر بگیرد که بر اساس آن، این منطقه تحت حاکمیت مصر در آید. مصر در سال 1948 بر غزه چیره شد، اما در جنگ ژوئن 1967 غزه و سینا را از دست داد.
شموئیل ساندلر پژوهشگر بارز صهیونیست و از نزدیکان نتانیاهو که این گزارش را تهیه کرده، معتقد است که «نخست وزیر اسرائیل نمی خواهد دوباره بر غزه چیره شود و به جای آن، به دنبال طرحی است که بر اساس آن باریکه غزه به طور کامل از کرانه باختری که تحت حاکمیت تشکیلات خودگردان است، جدا می شود».
وی افزود: به همین سبب است که نتانیاهو دستور حمله زمینی به غزه را صادر نکرد و همین مساله زمینه ساز حمایت آمریکا و موافقت مصر برای برقراری آتش بس شد.
در این گزارش تاکید شده است که راهبرد اخیر، ثابت می کند که تشکیلات خودگردان و به ویژه محمود عباس هیچ گاه به دنبال سازش سیاسی با اسرائیل نخواهند بود. در حال حاضر، اسرائیل به دنبال غزه ای شبه مستقل و وابسته به مصر است. با این حال ساندلر هشدار داد که نباید به مصر اجازه داد نیروهای زیادی به سینا یا باریکه غزه اعزام کند.
26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها