طرح‌های گسترده شهرک‌سازی رژیم صهیونیست

طرح‌های گسترده شهرک‌سازی رژیم صهیونیست
چهارشنبه 29 آذر 1391 - 08:31

رژیم صهیونیستی در اقدامی انتقام‌جویانه از فلسطینی‌ها و مقاومت آن، طرح‌های گستردۀ شهرک‌سازی آماده کرده و به دنبال اجرایی کردن آن‌هاست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جنبش اسرائيلي ضد شهرك‌سازي موسوم به «صلح اكنون» روز سه‌شنبه (دیروز) اعلام كرد: طرح هاي گستردۀ شهرك‌سازي در منطقه شرقی قدس اشغالی تهیه شده و در آستانه موافقت برای اجرایی شدن است.
هاگيت اوفران، مسئول پرونده شهرك‌سازي در جنبش یاد شده در این خصوص گفت: كميتۀ برنامه‌ريزي در منطقه قدس دو طرح را که اولی مبتنی بر ساخت 549  و دومی درباره  ساخت 813 واحد مسكوني در شهرك جيفعات هامتوس است بررسي خواهد كرد.
به نوشته خبرگزاری فرانسه، وي افزود: انتظار مي رود مقامات شهرداري روز چهارشنبه با طرح شهرك‌سازي ديگري در جيفعات هامتوس متشكل از 2610 واحد مسكوني است موافقت نهايي کنند.
اوفران اظهار داشت: كميته برنامه ريزي منطقه قدس روز پنجشنبه براي بررسي ساخت 1100 واحد مسكوني در شهرك جيلو در جنوب اين شهر تشكيل جلسه خواهد داد.
به گفته جنبش صلح اكنون، اين كميته بارديگر در 7 ژانويه آينده براي بررسي آغاز ساخت چند هتل با ظرفيت حدود هزار اتاق در جفعات هامتوس تشكيل جلسه خواهد داد.
از سوي ديگر اوفران اعلام كرد: وزارت مسكن براي ارائه مناقصه در هفته آينده براي ساخت صدها واحد مسكوني در شهرك هاي جيفعات زيف ، كارني شومرن و ايفرات در كرانه باختري آماده مي شود.
اسرائيل دوشنبه شب براي پيگيري طرح جنجال برانگيز ساخت 1500 واحد مسكوني در شهرك رمات شلومو در قدس شرقي اشغالي چراغ سبز داد، طرحی که آمريكا در سال 2010 آن را محکوم کرده بود.
بيش از 340 هزار شهرك نشين اسرائيلي در شهرك هاي كرانه باختري اشغالي اقامت دارند و اين رقم به طور مستمر رو به افزايش است.    
همچنين حدود 200 هزار شهرك نشين اسرائيلي ديگر در بيش از 10 شهرك در قدس شرقي اشغالي اقامت دارند.
با وجود مخالفت جامعه جهانی با طرح‌های شهرک‌سازی رژیم اشغالگر، این رژیم همچنان به آماده‌سازی و اجرای طرح‌های شهرک‌سازی ادامه می‌دهد و این اقدامات متجاوزانه آن پس از پیروزی مقاومت اسلامی فلسطین در جنگ اخیر شدت یافته است.

پربیننده ترین خبرها