مسئول جمعیت الوفاق بحرین:

رژیم بحرین همچنان حقوق بشر را نقض می‌کند

رژیم بحرین همچنان حقوق بشر را نقض می‌کند
چهارشنبه 29 آذر 1391 - 10:03

یکی از مسئولان جمعيت الوفاق بحرين بر حق تظاهرات مسالمت آميز مردم کشورش تاکید و اعلام کرد رژیم حاکم همچنان به نقض حقوق بشر ادامه می دهد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، مسئول كميته ديده باني جمعيت الوفاق بحرين در کنفرانس مطبوعاتی در منطقه «الزنج» گفت: اکنون از حق شهروندان در بیان دیدگاهشان جلوگیری می‌شود، حقی که با سرکوب شدید تظاهرات روز دوشنبه در منامه نادیده گرفته شد.
به نوشته پایگاه اطلاع رسانی جمعیت وفاق ملی اسلامی، هادی الموسوی تاکید کرد: بیش از بیست نفر از شهروندان معترض درساعت‌های پس از نیمه شب در منامه بازداشت شدند و افسران عالیرتبه نیروهای امنیتی به زنانی که در خیابان بودند و هیچ اعتراضی نمی کردند به شدت حمله کردند. حاکمیت باید حق مردم را رعایت کند.
روزنامه الوسط، چاپ بحرين نیز نوشت: الموسوی بازداشت بيست شهروند در راهپيمايي روز دوشنبه در منامه و همچنين حبس يوسف المحافظه، فعال حقوق بشر، به علت بيان نظر خود در توئيتر را محكوم كرد.
وی بر لزوم آزادي بازداشت‌شدگان تاكيد كرد و گفت: اينها بازداشت‌شدگان انديشه هستند و ما قصد داريم اسامي همه آنها را با گزارش ها و تصاويري كه نشان مي دهد مسالمت‌جو بوده اند ، جمع آوري كنيم و در اختيار كميسارياي عالي حقوق بشر ، سازمان هاي حقوق بشر و شوراي حقوق بشر قرار دهيم.
وي افزود: بازداشت شهروندان در هر راهپيمايي مسالمت آميز با ماده 21 پيمان بين المللي مربوط به حقوق مدني و سياسي كه بحرين پذيرفته است، و همچنين با گزارش كميته حقيقت ياب مستقل بحريني تناقض دارد.
هادي الموسوي اظهار داشت: توصيه هاي كميته حقيقت‌ياب مستقل بحريني اجرا نشده است و اگر اجرا مي شد راه حلي براي برون‌رفت از اوضاع كنوني در بحرين پيدا مي شد و اين سخن را فقط مخالفان سياسي مطرح نمي كنند بلكه بسياري از سازمان هاي حقوقي و نهادهاي سياسي در كشورهاي دوست بحرين آن را مطرح كرده اند.
مسئول كميته ديده باني جمعيت الوفاق افزود: دستگاههاي امنيتي براي جلوگيري از تظاهرات شهروندان بهانه تراشي مي‌كنند و در عين حال اجازه مي دهند تجمعات و راهپيمايي ديگري در حمايت از آنها برپا شود.
وي در اين كنفرانس خبري تصاويري از راهپيمايي منامه نشان داد كه با توجه به اين تصاوير مشخص است كه برخي از نيروهاي امنيتي بحرين شماري از ساكناني را كه در راهپيمايي شركت نكرده بودند ، هدف قرار دادند و به سالخوردگان و زنان تعرض كردند.

پربیننده ترین خبرها