دلالان ارز هم وارد صحنه کارزار در سوریه شدند

دلالان ارز هم وارد صحنه کارزار در سوریه شدند
چهارشنبه 29 آذر 1391 - 22:10

به دنبال افزايش ناگهانی نرخ برابري دلار در مقابل ليره سوريه در بازار غير رسمي، خريد و فروش ارز به پايين ترين سطح خود در این كشور رسيد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم به نقل از روزنامه الوطن سوريه، ديروز نرخ خرید هر دلار امريكا توسط دلالان بازار "سیاه" ارز، 91 ليره سوريه و نرخ فروش آن نيز 92 ليره تعیین شد و گزارش ها از كاهش شديد معاملات در بازار حکایت دارد.
همچنين در بازار غير رسمي، بهای خرید هر یورو، 119 ليره و نرخ فروش آن 121 ليره سوريه بود. با اين وجود به گفته تاجران ارز، يورو در مقايسه با دلار، در بازار بیشتر در دسترس بود.
به نوشتۀ این روزنامۀ سوری، ناظران اقتصادی بر اين باورند كه قيمت هاي فوق كاملا ساختگي بوده و هدف از آن، افزايش کاذب قيمت دلار در مقابل واحد پول سوريه است. زيرا به علت عدم جديت دلالان ارز در فروش، هيچ گونه خريد و فروشي صورت نمي گيرد. هدف اصلي دلالان ايجاد هيجان در بازار با هدف دستيابي به بيشترين سود ممكن است.
این در حالی است که براساس اعلام رسمی بانك مركزي سوريه، نرخ خرید هر دلار در بازار رسمي  73.66 ليره و فروش آن 74.10 ليره است و تنها افزايش ناچيز 5 قرش (0.05 لیره) در قيمت دلار مشاهده مي شود. نرخ يورو نیز بدون تفاوت با روز قبل، يعني 96.84 ليره براي خريد و 97.54 براي فروش باقي ماند.
گفتنی است، بهای هر دلار در بازار سوریه که به مدت حدود سی سال، ثابت و برابر با 50 لیره بود، از زمان آغاز بحران سوریه، به تدریج افزایش یافت و اکنون با افزایش 50 درصدی نسبت به دو سال پیش، به حدود 75 لیره رسیده است. به نظر می رسد با توجه به ناکامی تروریست ها در رسیدن به اهداف نظامی خود در برابر ارتش و ملت سوریه، اکنون رویارویی با نظام سوریه در جبهۀ  اقتصادی؛ و در رأس آنها افزایش کاذب نرخ ارزهای خارجی، در دستور کار مخالفان دولت سوریه قرار گرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها