هدیه بالگردی آمریکا به ارتش لبنان

هدیه بالگردی آمریکا به ارتش لبنان
جمعه 1 دی 1391 - 20:00

ارتش لبنان 6 فروند بالگرد نظامی مدل "Huey II" و لوازم یدکی آن را به عنوان هدیه از دولت آمریکا دریافت کرد که بخشی از کمک های نظامی این کشور به ارزش 58 میلیون دلار است.

به گزارش پایگاه خبری العالم به نقل از النشره لبنان، در بزرگترین معامله کمک‌های یک‌جانبه در تاریخ روابط نظامی مشترک میان لبنان و آمریکا، بیروت شش بالگرد نظامی از واشنگتن تحویل گرفت که اولین محموله از بالگردهایی است که طی 15 سال اخیر به لبنان ارسال می شود.
این بالگردها طی مراسمی در فرماندهی نیروهای هوائی در فرودگاه بیروت و با حضور ولید  سلمان، رئیس ستاد مشترک ارتش وغسان شاهین، فرمانده نیروهای هوایی لبنان و مورا کونیلی، سفیر آمریکا در بیروت و دیوید گلدفاین، فرمانده نیروهای هوایی در فرماندهی مرکزی آمریکا به ارتش لبنان تحویل داده شد.
دیوید گلدفاین در سخنرانی خود بر همکاری نظامی پی در پی میان دو کشور و حمایت آمریکا از طرح‌های لبنان به منظور اجرای تعهداتش براساس قطعنامه‌ 1701 شورای امنیت تاکید کرد و گفت: تحویل بالگردها در تقویت  توانایی ارتش لبنان برای  دفاع از مرزها، حاکمیت و استقلالش نقش دارد.
سلمان نیز گفت: این هدیه که افزون بر کمک های نظامی آمریکاست، درجهت تقویت و حمایت از قدرت ارتش و تاکیدی بر اهمیت کمک های  آمریکا به ارتش لبنان است.
وی گفت : این کمکها  فقط  به ارزش مادی آن نیست بلکه ارزشی معنوی بالایی دارد و نشان دهنده روابط تاریخی دو ملت و ارتش است و اين كمكها  تاكيدي بر اعتماد دولت امريكا به ارتش لبنان و نشان دهنده نيت آمریکا براي ادامه ارائه  كمكها  به ارتش است تا بتواند امنيت را در کشور برقرار کند.
در پایان مراسم نیز پس از اینکه جان قهوه چی فرمانده ارتش لبنان  تقدیرنامه را قرائت کرد لوح تقدیری به  ژنرال امریکایی داد.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها