آخرین آثار دوران پیامبر اسلام تخریب می شود

آخرین آثار دوران پیامبر اسلام تخریب می شود
يکشنبه 3 دی 1391 - 19:36

طرح تخریب مسجد النبی (ص) احتمالا طی چند هفته آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی نوشت، که مسجد النبی به زودی تخریب خواهد شد تا به جای آن بزرگترین مسجد جهان با ظرفیت یک میلیون و 600 هزار نمازگزار ساخته شود؛ این در حالی است که مسئولان سعودی هیچ گونه اظهاراتی در تأیید یا تکذیب این خبر بیان نمی کنند.
قرار بود احداث بزرگترین مسجد جهان پس از پایان مراسم حج امسال آغاز شود .
گفته می شود که 3 مسجد در اطراف مسجد النبی نیز تخریب خواهد شد، ولی مسئولان سعودی هنوز سرنوشت این سه مسجد را مشخص نکرده اند.
مسئولان سعودی هیچ اهمیتی به آثار تاریخی و اسلامی نمی دهند؛ تلاش آنها برای تخریب آثار دوران صدر اسلام مؤید این مدعا است .
محافل علمی و اسلامی در عربستان از بی توجهی مسئولان سعودی به آثار اسلامی ناراضی هستند، و در خصوص تخریب آثار مربوط به دوران صدر اسلام در مدینه منوره اظهار نگرانی می کنند. دلیل این نگرانی‌‌ها آن است که مرکز تحقیقاتی خلیج فارس –در واشنگتن – اعلام کرده که 95 درصد از آثار اسلامی و تاریخی مکه مکرمه تخریب شده است .
مسئولان عربستانی از 10 سال پیش تخریب آثار اسلامی و تاریخی مکه مکرمه را آغاز کرده اند؛ به عنوان مثال خانه محل تولد حضرت محمد (ص) را تبدیل به کتابخانه عمومی کردند؛ و خانه همسر ایشان خدیجه (س) را تخریب کرده و به جای آن سرویس های بهداشتی عمومی ساختند !!! ... میادین جنگی دوران صدر اسلام از جمله محل وقوع جنگ بدر نیز به پارکینگ تبدیل شده است.
مسئولان سعودی تخریب آثار اسلامی و تاریخی را با ادعای " لزوم توسعه صنعت گردشگری دینی " توجیه می کنند؛ چرا که این صنعت درآمدهای بسیار کلانی را برای آنها به همراه داشته که هر سال بر میزان آن افزوده می شود .
آیا این ادعا دلیل موجهی برای تخریب همه آثار اسلامی است، یا اینکه وهابی هایی که احترام به اماکن مذهبی را حرام می دانند، پشت پرده این تخریب ها هستند.
سکوت جهان در قبال تخریب آثار اسلامی مسأله عجیبی است. چرا تخریب آثار اسلامی مربوط به دوران صدر اسلام واکنشی درپی نداشته است . چرا مسلمانان در قبال تخریب مسجد النبی که ضریح حضرت محمد (ص) در آن قرار دارد ، سکوت کرده اند؟

پربیننده ترین خبرها