ترکیه هم با حضور اسرائیل در ناتو موافق است

ترکیه هم با حضور اسرائیل در ناتو موافق است
سه شنبه 5 دی 1391 - 09:22

العالم - در پی قرار دادن رژیم صهیونیستی در تقویم برنامه های ناتو در سال 2013، یک مقام ترک از موافقت این کشور با حضور رژیم صهیونیستی در ماموریت های ناتو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک مقام ارشد ترک به خبرگزاری رویترز، گفت: ترکیه با مشاركت اسرائيل در فعاليت هاي غيرنظامي سازمان پيمان آتلانتيك شمالي در سال 2013 موافقت كرده و از مخالفت اوليه خود با این موضوع دست کشیده است.
روابط اسرائيل با تركيه از ماه می سال 2010 پس از حمله کماندوهای اسرائيلي به كشتي حامل كمك هاي بشردوستانه براي غزه و كشته شدن 9 تبعه تركيه تيره شد؛ پیش از این ترکیه از متحدان اصلی رژیم صهیونیستی به شمار می رفت.
پس از این حادثه تنش بين اسرائيل و تركيه با وجود تلاش هاي آمريكا براي رفع اختلاف دو طرف ادامه يافت؛ اما اخیرا روابط بین دو طرف به صورت پنهانی نه تهنا عادی بلکه گرم شده است.
تركيه پیش از این در پی تنش با اسرائیل از مشارکت رژیم صهیونیستی در ماموریت های ناتو مخالف می کرد؛ اسرائيل اگرچه از اعضاي ناتو نيست، اما به همراه شش كشور ديگر غير عضو بخشي از برنامه ناتو در مدیترانه به شمار می رود.
اسرائيل و تركيه که هر دو همسایه سوریه هستند پیش از این همکاری اطلاعاتی داشتند و رزمایش نظامی مشترک انجام می دادند.
پیش از این منابع اسرائیلی موافقت ترکیه با حضور اسرائیل در ناتو را به استقرار سامانه های موشکی پاتریوت در خاک ترکیه ارتباط دادند.
ترکیه به بهانه دفاع از خود در برابر حملات موشکی از سوریه و در اصل برای زمینه سازی مداخله نظامی خارجی در سوریه از ناتو درخواست کرد که در مناطق مرزی این کشور با سوریه سامانه های موشکی پاتریوت نصب شود.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها