ادعاهای تکراری شیوخ خلیج فارس علیه ایران

ادعاهای تکراری شیوخ خلیج فارس علیه ایران
سه شنبه 5 دی 1391 - 13:30

شیوخ خلیج فارس در نشست کم فروغ خود در منامه مرکز مجمع الجزایر بحرین، بار دیگر ادعاهای تکراری خود علیه ایران را ایراد کردند.



به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم؛ در این نشست که شامگاه گذشته به پایان رسید و در آن تنها امیر کویت و حاکم بحرین در سطح سران مشارکت داشتند، سخنانی گفته شد که نشان از ماموریت خاص این شیوخ داشت. آنها در حالی که هیچ حرفی از اوضاع داخلی خود نزدند و مشخص بود که از طرح سعودی‌ها برای انضام بحرین به خاک خود در قالب طرح اتحاد چندان دل خوشی ندارند، همه نگاه خود را متوجه ایران و سوریه کردند.
امير كويت در نشست منامه در ادعاهایی نخ‌نما مدعی شد «نگراني كشورهاي منطقه در پي انتشار خبري در رسانه‌هاي گروهي درباره خلل فني در نيروگاه هسته‌اي بوشهر اهميت سخنان قبلي ما را در خصوص لزوم همكاري ايران با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و پايبندي به معيارها و شروط آن به منظور تضمين مصون نگه داشتن كشورهاي منطقه و ملتهاي آن از هرگونه آثار احتمالي تشعشعات هسته‌اي تاييد مي‌كند.»
در همین نشست عبدالله بن زايد آل نهيان وزير امور خارجه امارات هم ادعاهای تکراری اتحادیه تحت رهبری خانواده‌اش را بار دیگر رسانه‌ای کرد و گفت: كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس از فعاليت هسته‌اي ايران به طور كلي و به ويژه نيروگاه بوشهر احساس نگراني مي‌كنند و اين به علت عدم شفافيت ايران در رابطه با فعاليت هسته‌اي خود است كه شك و شبهه‌هاي زيادي درباره عدم صلح آميز بودن فعاليت هسته‌اي ايران وجود دارد.
عبدالله بن زياد وارد حوزه‌های دیگر نیز شد و توانايي ايران را در دور نگه داشتن نيروگاه بوشهر از هرگونه نشت مواد راديو اكتيو در آينده زير سوال برد!! وي همچنين توانايي ايران را در كنترل اين حادثه در صورت رخ دادن آن، زير سوال برد.

پربیننده ترین خبرها