ادامه سرکوب در بحرین با چراغ سبز شوراي همكاری

ادامه سرکوب در بحرین با چراغ سبز شوراي همكاری
سه شنبه 5 دی 1391 - 19:21

العالم - سي و سومين نشست شوراي همكاري خليج فارس در شرايطي كه سركوب تظاهرات و اعتراض هاي مردمي همچنان در بحرين ادامه دارد ، با حمايت جدي از حاكمان منامه امروز به كار خود پايان داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم اين نشست دوشنبه شب تنها با حضور دو تن از سران كشورهاي عضو شامل بحرين به عنوان ميزبان و كويت آغاز شد و  چهار عضو ديگر شورا به اعزام نماينده اكتفا كردند.
شوراي همكاري خليج فارس در اقدامي كه دور از انتظار نبود ، به ستايش دولت بحرين و سرويس هاي سركوبگر اين كشور پرداخت و اقدامات آل خليفه را در مسير حفظ  وحدت ملي و تقويت امنيت و ثبات اين كشور توصيف كرد.
در بيانيه پاياني نشست از اعتراض هاي مردمي به عنوان فعاليت هاي تروريستي ياد شده و از آل خليفه براي سركوب آن  حمايت شده است.
از بيست و ششم بهمن ماه سال 89 قيام مردم بحرين به منظور دستيابي به حقوق اساسي شروع شده و نيروهاي آل خليفه با كمك واحدهايي از نظاميان عربستان  و امارات به سركوب و قلع و قمع اعتراض ها پرداخته اند.
درجريان سركوب ها تعدادي كشته و زخمي شده اند و دهها نفر نيز بازداشت و در زندان به سر مي برند.
طرح ادعاهاي واهي در باره دخالت ايران در امور كشورهاي عضو اين شورا و حمايت از ادعاهاي امارات در اين زمينه از ديگر محورهاي بيانيه پاياني شوراي همكاري خليج فارس است.
 

پربیننده ترین خبرها