معاون سابق نخست وزیر عراق :

اظهارات اردوغان اعلام جنگ به عراق است

اظهارات اردوغان اعلام جنگ به عراق است
پنج‌شنبه 7 دی 1391 - 14:16

معاون سابق نخست وزیر عراق به اردوغان هشدار داد، دخالت های ترکیه در عراق و حمایت از یک گروه خاص در این کشور، به مثابه اعلام جنگ علیه عراق است.

"رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه  اخیرا دولت فدرال عراق را به رفتار طائفی متهم کرد و گفت: نوری مالکی نخست وزیر عراق تلاش می کند در این کشور جنگ داخلی به راه بیاندازد.
"سلام الزوبعی" به شبکه خبری العالم، گفت:رفتار ترکیه پس از استقرار سامانه موشکی پاتریوت در مرز این کشور با سوریه سلب اعتماد کشورهای منطقه را به همراه داشته است.
معاون پیشین نخست وزیرعراق با اشاره به اینکه بغداد برای روابط خود با آنکارا، تهران و همه کشورهای همسایه ارزش یکسانی قائل است، هشدار داد که این کشور به هیچیک از کشورهای همسایه اجازه به راه انداختن اختلافات قومی درخاک خود را نمی دهد.
الزوبعی با تاکید بر این که هیچکس اجازه تحمیل خواسته های طرف های خارجی بر مردم را نخواهد داد، از ترکیه خواست اگر به دنبال حمایت از عراقی هاست، از سنی ها، شیعیان، اعراب و کردهای این کشور یکسان حمایت کند.
وی افزود: حمایت ترکیه از یک گروه خاص در برابر گروهی دیگر به مثابه اعلام جنگ علیه عراق است.
نخست وزیر ترکیه چندی پیش گفته بود که عراق در حال تبدیل شدن به سوریه ای دیگر است و وی در سفر به واشنگتن مسئله عراق را با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در میان خواهد گذاشت.
وی گفته بود که هدفش از سفر به آمریکا پرداختن به مسائل سوریه و علاوه بر آن رسیدگی به تحولات کنونی عراق است.
نوری مالکی نخست وزیر عراق در واکنش به سخنان اردوغان از همتای ترک خود خواست که از دخالت در امور کشورهای منطقه دست بردارد و به مشکلات داخلی کشورش مشغول شود.
" یاسین مجید " سخنگوی ائتلاف دولت قانون نیز با انتقاد شدید از اظهارات اردوغان علیه عراق خواستار اخراج سفیر ترکیه از بغداد شد.
26-17:54

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها