بزرگداشت سالگرد پیروزی مقاومت در جنگ 22 روزه

بزرگداشت سالگرد پیروزی مقاومت در جنگ 22 روزه
جمعه 8 دی 1391 - 13:57

غزه، العالم - مردم غزه چهارمین سالگرد جنگ 22 روزه را که با شکست و ناکامی نیروهای اشغالگر صهیونیست پایان یافت، گرامی داشتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در روزهای پایانی سال 2008، بیش از 1400 تن از مردم بی دفاع غزه، شهید و بیش از 5 هزار تن زخمی شدند. حملات 22 روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه از 27 دسامبر 2008 یعنی در ایام برگزای جشن میلاد مسیح (ع) و در سایه سکوت و غفلت جامعه بین الملل آغاز شد و تا 17 ژانویه 2009 ادامه یافت.
پیش از این حملات، اسرائیل از ژوئن 2007  با همکاری حسنی مبارک همپیمان مصری خود غزه را محاصره کرده بود و این محاصره باعث بروز مشکلات معیشتی فراوان برای ساکنان غزه شد. جنگ غزه به زیرساخت‌های صنعتی، اقتصادی و بهداشتی نوار غزه خسارات سنگینی وارد کرد.
گزارش کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل متحد پس از جنگ، اسرائیل را به دلیل استفاده از سلاح های نامتعارفی چون فسفر سفید و حمله و کشتار غیر نظامیان، به ارتکاب جرایم جنگی متهم و برخی از مقامات آن را تحت پیگرد قرار داد.
"احمد بحر" نایب رئیس اول مجلس قانونگذاری فلسطین به شبکه خبری العالم گفت: به دشمن صهیونیست می گوییم که ملت فلسطین در سنگر مقاومت متحد شده است.
"احمد المُدلّل" از رهبران جنبش جهاد اسلامی نیز در گفتگو با شبکه خبری العالم تصریح کرد: دشمن صهیونیست می خواست با این جنگ حماس را سرنگون کند، "شالیت" نظامی اسیر خود را نجات دهد و زیرساخت های مقاومت فلسطین را نابود کند، اما ناامید از این جنگ خارج شد و به هیچ یک از اهداف خود نرسید.
"مصطفی الصوّاف" نویسنده و تحلیلگر سیاسی فلسطینی هم به خبرنگار شبکه العالم گفت: توصیه های قاضی گُلدستون بازرس حقوق بشر سازمان ملل در جنگ غزه اجرا نشد؛ چون غرب و سازمان ملل همچنان از دشمن صهیونیست طرفداری می کنند، بنا براین هیچ راهی جز مقاومت و قدرتمند شدن فلسطینی ها، نمی تواند رژیم اشغالگر را از حملات مجدد باز دارد.
رژیم صهیونیستی در 14 نوامبر سال 2012 ( 24 آبان ماه سال جاری) با ترور "احمد الجعبری" معاون فرمانده گردان‌های عزالدین قسام ـ شاخه نظامی حماس ـ جنگی دیگر را علیه غزه آغاز کرد؛ اما مقاومت نیروهای فلسطینی و هدف قراردادن سرزمین های اشغالی با موشک، این بار هم پس از هشت روز رژیم اشغالگر را به شکست کشاند.
بنا بر آمار رسمی، در جنگ اخیر 189 فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از 1500 تن زخمی شدند، هرچند مراکز درمانی فلسطینی تعداد شهدا و مجروحین را به ترتیب 278  و 2158 نفر اعلام کرده اند.
27-20:55
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها