پخش آزمایشی شبکۀ بعثی با حمایت مالی قطر

پخش آزمایشی شبکۀ بعثی با حمایت مالی قطر
جمعه 8 دی 1391 - 17:36

شبکه ماهواره ای وابسته به بازماندگان حزب بعث عراق، با نام "فلوجه"، با پخش ترانه و تصاویر و فیلم هایی از دوران جنگ تحمیلی، پخش آزمایشی خود را آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، یک منبع رسانه ای عراقی دراین باره گفت: برای کسب اطلاعات درباره این شبکه ماهواره ای و این که آیا این شبکه از بغداد پخش می شود یا از مکانی دیگر، با مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات عراق تماس گرفتم، اما از پاسخ مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات و اظهار بی اطلاعی آنها درباره وجود شبکه ای ماهواره ای با این نام و نشان، شگفت زده شدم.
منبع یاد شده تصریح کرد: این شبکه ماهواره ای، اخبار مربوط به تظاهرات در استان الانبار عراق را به طور مستمر پوشش می دهد و این بدان معناست که در این منطقه دارای خبرنگار و دوربین است و حال سوال اینجاست که چگونه مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات از وجود چنین شبکه ای بی اطلاع است؟!
از سوی دیگر، به نوشتۀ شبکه خبری "النخیل" عراق، منابع امنیتی تاکید کردند که این شبکه ماهواره ای وابسته به "بعثی های صدامی" است و از سوی قطر حمایت مالی می شود و هدف از فعالیت آن، متشنج کردن اوضاع سیاسی عراق با بهره برداری از تحولات مربوط به بازداشت محافظان رافع العیساوی وزیر دارایی عراق است.
منابع یاد شده افزودند، مسئولان این شبکه به دنبال آن هستند تا با تحریک ساکنان استان الانبار و فلوجه و به راه انداختن فتنه مذهبی، آشوب به راه بیاندازند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها