آثار باستانی سوریه از راه ترکیه قاچاق می شود

آثار باستانی سوریه از راه ترکیه قاچاق می شود
شنبه 9 دی 1391 - 13:12

آثار باستاني سوريه همزمان با جنگ اخير غرب و متحدانش ضد اين كشور، از مسير تركيه و لبنان قاچاق شده و در بازارهاي نقاط مختلف دنيا فروخته مي شود.

به گزارش شنبه پايگاه خبري شبكه العالم، روزنامه اقتصادی انگليسي "فايننشال تايمز" با اشاره به وجود اماكن تاريخي فراوان و آثار باستاني سرشار سوریه دراین باره نوشت: آثار باستاني این کشور پس از قاچاق از مسير تركيه و لبنان به مشترياني در نقاط مختلف دنيا فروخته مي شود.
اين روزنامه به نقل از يك تاجر آثار باستاني خاطرنشان کرد: سرقت از اماكن تاريخي سوريه پس از شروع درگيري ها در این کشور (مارس 2011)، به صورت برنامه ریزی شده ادامه دارد.
به نوشته فايننشال تايمز، آثار قاچاق شده پيش از فروش به خريداراني از سراسر جهان از جمله آمريكا، از سوی کارشناسان و متخصصان مورد بررسي قرار گرفته و اصالت آن ها تاييد می شود.
گفتني است عراق نيز پس از حمله اشغالگران آمريكایی شاهد قاچاق گسترده آثار باستاني اين كشور بود.
در همین زمینه عدي خيرالله، سفير عراق در الجزاير اعلام كرده بود که آمريكا در سال 2003 با همكاري داماد صدام حدود 3 هزار قطعه از آثار باستاني عراق را از اين كشور خارج كرده است.
بیشتر عناصر مسلح و تروریست ها با حمایت و پشتیبانی ترکیه  از مناطق مرزی به سوریه اعزام می شوند. ترکیه با همکاری کشورهای غربی و هم پیمانان منطقه ای آنها به ویژه عربستان و قطر، عناصر مسلح را پیش از اعزام به سوریه، در مناطق مرزی آموزش داده و سازماندهی می کند.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها