اختلاف نظر مفتی‌های وهابی درباره "کارتون"

اختلاف نظر مفتی‌های وهابی درباره
شنبه 9 دی 1391 - 13:31

دو مفتی مشهور سعودی، با یکدیگر درباره مشروع بودن و یا نبودن یک شبکه پخش کارتون دچار اختلاف نظر شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عادل كلباني" مفتي مشهور سعودی با "محمد العریفی" مبلغ وهابی درباره فساد برانگیز بودن یا نبودن یک شبکه کارتونی، دچار اختلاف نظر شدند.
"الكلباني" در مطلبی در "تويتر" در پاسخ به العريفي نوشت: در صورتي كه شبكه MBC شبكه فساد باشد، پس شبكه هايي مانند روتانا، دريم، LBC و ... [كه همه آنها عربستاني هستند يا با اموال آن كشور اداره مي شوند] چه خواهند بود؟ واقعا از اينكه به اختلافات شخصي رنگ و بوي ديني بدهيم بيزارم.
شبکه های مورد نظر کلبانی، از سوی عربستان سعودی حمایت مالی و اداره می شوند.
این شبکه ها به صورت 24 ساعته در حال پخش ویدیوها، تصاویر، فیلم ها و برنامه های غربی، و کاملا مخالف با عقاید اسلامی، برای مخاطبان عرب زبان در دنیا هستند.
يادداشت هاي كلباني بر روي اين پايگاه اجتماعي، با واكنش هاي گسترده اي به ويژه از سوي طرفداران العريفي مواجه و باعث شد تا كلباني كه زماني امام جماعت مسجد الحرام بود اعلام كند كه : "اين بار پيام هاي هيچ كس را حذف نكرده ام، تا راه و روش نصيحت كنندگان مشخص شود و اخلاق افرادي كه با شبكه هاي ماهواره اي به بهانه فاسد كردن اخلاق مردم مبارزه مي كنند، برملا شود ... از كدام اخلاق سخن مي گوييد؟".
وي در ادامه تأکید کرد که آنها برخلاف تعالیم اسلامی، زماني كه فرد مورد علاقه شان، مورد انتقاد قرار گيرد، به شدت برآشفته مي شوند.
از سوي ديگر محمد العريفي نيز در صفحه شخصي اش در تويتر نوشت كه موضع وي درباره شبكه MBC3  مسأله ای قدیمی بوده، و به هيچ وجه به دليل خصومت شخصي نيست.
وي مدعی شد: من از ديرباز درباره فساد شبكه MBC هشدار داده ام و همه ما به دليل حمايت از دينمان و نه به دليل خصومت شخصي اين شبكه را تحريم كرده ايم.
مسئولان این شبکه کارتونی که فقط ويژه برنامه هاي كودكان را پخش می کند، در پاسخ به انتقادات العريفي و درخواست از اوليا براي جلوگيري از مشاهده برنامه هاي آن به دليل انتشار "فساد و الحاد"؛ اظهارات عريفي را مغرضانه دانسته و فتواي عجيب وي مبني بر "صحيح نبودن خلوت دختران با پدرانشان" را به وي يادآوري كردند.
العريفي از علمای وهابي سعودی است كه همواره درباره مسائل مختلف و نامربوط فتوا صادر کرده و اظهار نظر مي نمايد.
مواضع و فتواهای عجیب العریفی و بیشتر مفتی های سعودی، همواره باعث اعتراضات و تنش هاي فراواني در عربستان شده است.

پربیننده ترین خبرها