دلیل سکوت آمریکا درباره سرکوبها در بحرین

دلیل سکوت آمریکا درباره سرکوبها در بحرین
يکشنبه 10 دی 1391 - 12:08

روزنامه نگار و نویسنده آمریکایی دلیل سکوت دولت اوباما درباره کشتار و سرکوب مردم بحرین را حضور ناوگان پنجم آمریکا در این کشور، و پافشاری رژیم سعودی بر سرکوب بحرینی ها دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نیکلاس کریستوف" در مطلبی در روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به تلاشهای رژیم آل خلیفه برای جلوگیری از ورود روزنامه نگاران و خبرنگارن خارجی به بحرین نوشت: "رژیم سنی آل خلیفه در بحرین نمی خواهد که شاهدی وارد این کشور شود؛ زیرا این رژیم در حال سرکوب گسترده ساکنان شیعه این کشور است".
وی با اشاره به شهادت حدود 100 تن از شهروندان بحرینی از آغاز انقلاب بحرین در 14 فوریه 2011 افزود: "درگیری نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان تقریبا هر روز عصر تکرار می شود".
کریستوف خاطرنشان کرد: "هنگام آغاز انقلاب بحرین در آن کشور بودم؛ در آن زمان نیروهای امنیتی بدون هشدار قبلی به سوی تظاهرکنندگان بی دفاع تیراندازی کردند .. درحالی که مردم فریاد می زدند تظاهرات و مطالباتشان مسالمت آمیز است".
کریستوف با اشاره هدف قرار گرفتن نیروهای امدادگر و پزشکان به دست نظامیان آل خلیفه، گفت: "سرکوب گری ها در برخی موارد وحشیانه بود .. "صادق العکری" جراح سرشناس بحرینی با ضربه باتوم پلیس بی‌هوش شد زیرا این جراح قصد داشت به یکی از مجروحان کمک کند".
این روزنامه نگار آمریکایی اذعان کرد: "بر اساس همه گزارش ها، شکنجه مسأله ای عادی بود".
سرکوب مردم بحرین با تجهیزات آمریکایی
کریستوف افزود: بحرین کشور کوچکی است و در برابر آمریکا برایم سخت است که درک کنم این کشور کوچک هم‌پیمان نزدیک آمریکا است؛ نیروهای بحرینی در برخی موارد با تجهیزات آمریکایی به مردم حمله می کنند؛ ولی دولت آمریکا در بیشتر موارد از این مسأله چشم پوشی می کند.
آمریکا منافق است
کریستوف ادامه داد: این موضع آمریکا بیانگر نفاق مسئولان این کشور است.
کریستوف تأکید کرد: موضوعی که بسیار جای تعجب دارد، تعیین یک زن یهودی از اقلیت‌های بسیار کوچک بحرین، به عنوان سفیر دولت بحرین در آمریکا است.
وی با اشاره به بازداشت شدن فعالان حقوق بشر در بحرین مانند نبیل رجب و .. گفت: فعالانی مانند مریم الخواجه خواهر زینب الخواجه که اکنون در تبعید است گفته که با وجود خشونتها ایستادگی می کنند و دست به خشونت نمی زنند.
عربستان برای سرکوب مردم بحرین اصرار دارد
کریستوف گفت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تا حدی از موضع گیری ضد بحرین خودداری می کند، زیرا ناوگان پنجم آمریکا در این کشور قرار دارد و همچنین عربستان سعودی بر حمایت از سرکوب ها در بحرین اصرار دارد.
این روزنامه نگار آمریکایی هشدار داد که مواضع دولت آمریکا در قبال بحرین موجب بی ثباتی این کشور و تشدید دشمنی با آمریکا می شود.
کریستوف با اشاره به سفر اخیرش به بحرین گفت: "در فرودگاه بحرین به من گفتند که نام من در لیست قرار دارد و نمی توانم وارد بحرین شوم .. نمی توان درباره لیست سیاه مذاکره کرد به همین دلیل روز بعد به دبی منتقل رفتم".
وی ادامه داد: مسئولان دولتی بحرین با احترام با من برخورد کردند ولی اگر بحرینی بودم این برخورد متفاوت بود.. همان روزی که به فرودگاه بحرین رسیدم، پلیس "یوسف المحافظه" را پس از انتشار تصویر معترضی که هدف گلوله پلیس قرار گرفته بود بازداشت کرد .. المحافظه متهم است که در تویتر "اطلاعات دروغ" منتشر کرده است.

پربیننده ترین خبرها