کمک قطر به صهیونیستها در تأمین انرژی

کمک قطر به صهیونیستها در تأمین انرژی
دوشنبه 11 دی 1391 - 11:46

نخستین سكوي شناور رژیم صهیونیستی برای استخراج گسترده گاز، با سرمایه گزاری قطر در ميدان گازي "تمار" افتتاح شد.

به گزارش پايگاه خبری شبکه العالم "عوزي لانداوا" وزير انرژي رژيم صهيونيستي و شماري از دارندگان امتياز در شركت "نوبل انرژي" امريكا و "ديلك" رژيم صهيونيستي در مراسمی رسمي، اين ميدان گازي را كه در فاصله 90 كيلومتري بندر "حيفا" در ساحل مديترانه واقع شده، افتتاح كردند.
اين سكوي گازي كه اجزای آن از امريكا به سرزمين هاي اشغالي فلسطین منتقل شده، با هدف تأمين گاز رژیم صهیونیستی و فروش آن در بازارهاي بين المللي ساخته شده است.
به گفته منابع آگاه، قطعات اين سكو، حدود سه هفته پيش به سرزمين هاي اشغالي رسيد و در فاصله 24 كيلومتري غرب بندر عسقلان، مونتاژ شد. همچنين، رژيم صهيونيستي يك سكوي گازي ديگر موسوم به "ماري ب" را از مدتي پيش در نزديكي بندر عسقلان راه انداخته است.
منابع رسانه ای تأکید کردند، براساس اطلاعات به دست آمده از شركاي فعال در اين ميدان، حجم سرمايه گذاري انجام شده در اين ميدان و سكوي آن به بيش از سه ميليارد دلار مي رسد؛ و شركاي اين سرمايه گذاري كه قرارداد اوليه فروش گاز با شركت برق قطر و برخي شركت هاي توليد برق در سرزمين هاي اشغالي امضا كرده اند، اميدوارند زمينه خودكفايي رژيم صهيونيستي در زمينه انرژي را فراهم كنند.
ميدان گازي تمار حدود چهار سال پيش اكتشاف شده و بهره برداري رسمي از آن؛ سه ماه ديگر آغاز خواهد شد. رژيم صهيونيستي ميدان گازي ديگري موسوم به "ليوتان" را نيز كشف كرده، و قرار است در آينده آن را مورد بهره برداري قرار دهد.

پربیننده ترین خبرها