اردوغان در سوداي طرح "تركيه بزرگ"

اردوغان در سوداي طرح
دوشنبه 11 دی 1391 - 23:08

بغداد، العالم- تحليلگر سياسي عراق گفت: هدف از طرح تركيه بزرگ كه آنكارا با همكاري دولت آمريكا در صدد تحقق آن است، روح بخشيدن مجدد به كالبد بی جان امپراتوري عثماني است و رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه، نيز با نفوذ در انقلاب های عربي و حمايت از افراد مسلح سوريه، در صدد رسيدن به اين هدف است.

"هشام الكندي" روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، تركيه را به تلاش براي اجراي طرح تجزيه عراق با مداخلات آشكار - از جمله همدستي با برخي طرف هاي شركت كننده در فرايند سياسي عراق- متهم كرد.
الكندي همچنين از تعلل دولت عراق در زمينه واكنش جدي به مداخله هاي تركيه و تحركات آن براي شعله وركردن فتنه طائفي در عراق انتقاد كرد.
 
طرح آمريكا براي تجزيه عراق
تحليلگر سياسي عراق در ادامه گفت: سلسله انفجارهاي اين كشور و حوادث شهر الرمادي، طرحي آمريكایی با همكاري همپيمانان منطقه اي و ايادي آن، براي فتنه انگيزي و تجزيه عراق است.
وي افزود: حوادث الرمادي و عمليات تروريستي كه درعراق انجام شد، تصوير كلي طرح هاي آمريكا براي فتنه انگيزي مذهبي و طائفه اي در بسياري از كشورهاي جهان است.
به گفتۀ الكندي، انفجارهاي امروز عراق با انفجارهاي تروريستي در پاكستان، حوادث سوريه و ديگر كشورها ارتباط دارد و آمريكا كه سياست هايش در منطقه با شكست مواجه شده، گزينه اي جز فتنه انگيزي ندارد.تحليلگر سياسي عراقي گفت :برخي كشورها دولت آمريكا را در اجراي اين طرح كمك مي كنند و افزون بر قطر و عربستان كه در اين پرونده ها با اسرائيل همكاري آشكاري دارند ، تركيه هم اكنون در اين راستا فعاليت دارد.
یادآور می شود، در انفجارهاي امروز در منطقه المسيب و حله واقع در جنوب بغداد و هم چنين انفجارهاي كركوك، دست کم 22 نفر كشته و 50 نفر زخمي شدند.
مسوولان عراقي درحالي از مداخله تركيه در امور اين كشور سخن مي گويند كه آنكارا با حجم مبادلات تجاري به ميزان 20 ميليارد دلار در سال، اولين شريك اقتصادي عراق به شمار می آید.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها