4 افسر بازداشتی ترک در سوریه به سر می برند

4 افسر بازداشتی ترک در سوریه به سر می برند
چهارشنبه 13 دی 1391 - 11:03

مقامات سوری بار دیگر تاکید کردند که نیروهای ارتش سوریه، چهار افسر ترک را در داخل اراضی سوریه و در منطقه حلب در شمال این کشور بازداشت کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه "القدس العربی " چاپ لندن به نقل از منابع سوری نوشت: "افسران ترک در بازداشت نیروهای اطلاعات هوایی سوریه هستند و تحت بازجویی قرار گرفته اند».
به گفتۀ منابع یاد شده، نیروهای اطلاعات هوایی سوریه در بازجویی از این افسران ترک به اطلاعات مهم و لجستیک میدانی در منطقه حلب؛ و نیز اطلاعاتی درباره اعزام عناصر مسلح از سوی ترکیه به این منطقه دست یافته اند.
منابع یاد شده همچنین اعلام کردند که تعقیب و بازداشت این افسران ترک بر اساس ارائه اطلاعات دریافتی از سوی شخصیت های مخالف سوری مقیم ترکیه صورت گرفته است.
بر اساس گزارش مذکور، این اطلاعات درباره زمانبندی عبور افسران ترک از مرزهای سوریه و ورود آنان به خاک این کشور و مسیر حرکت آنان بود. آنان تا زمان رسیدن به منطقه ای در نزدیکی فرودگاه نظامی کوپرس تحت تعقیب قرار گرفتند تا این که ارتش سوریه توانست به آنان حمله کند و آن ها را بازداشت نماید.
پیش از این روزنامه "زمان" ترکیه به نقل از برخی منابع در ستاد ارتش ترکیه، بازداشت 4 افسر ترک از سوی نیروهای سوریه در حلب واقع را رد و اعلام کرده بود که این خبر  گزارشی "گمراه کننده " و "طراحی شده" از سوی نظام سوریه است.
این در حالی بود که روزنامه "الوطن" سوریه روز دوشنبه نوشت: چهار افسر خلبان ترکیه هنگام تلاش برای نفوذ به داخل فرودگاه نظامی کوپرس در منطقه حلب بازداشت شده اند.
به نوشته الوطن، نیروهای محافظ فرودگاه نظامی کوپرس، چهار افسر ترک را هنگام تلاش برای نفوذ به داخل این فرودگاه به همراه گروهی مسلح بازداشت کردند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها