ابراز نگرانی اردن و اسرائیل از القاعده سوریه!

ابراز نگرانی اردن و اسرائیل از القاعده سوریه!
چهارشنبه 13 دی 1391 - 16:38

روزنامه هاآرتص چاپ سرزمین‌های اشغالی از اختلاف مقامات اردن و رژیم صهیونیستی با ترکیه بر سر حمایت از گروه‌های سلفی در سوریه خبر داد و نوشت: بنابرنظر مقامات اردنی، سقوط نظام سوریه و روی کار آمدن سلفی ها در این کشور، شرایط را برای اردن و اسراییل بسیار وخیم و خطرناک خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از المنار، این روزنامه در شماره روز چهارشنبه خود نوشت: مقامات عالی‌رتبه اردن بسیار نسبت به اینکه سلفی‌های تندرو از جمله گروهک القاعده در سوریه بر سر کار بیایند نگران هستند و در این رابطه به برخی کشورهای غربی هشدار داده‌اند.
هاآرتص بدون اشاره به استفاده بسیار زیاد عناصر القاعده و جبهه النصره از تسلیحات اسرائیلی و همراهی و همکاری نظامیان این رژیم با تروریست‌های فعال در سوریه؛ نوشت: دولت اردن در این باره به اسراییل نیز در خصوص تحولات داخلی سوریه هشدار داده چراکه از نظر مقامات امان، نزدیکی اردن و اسراییل به این کشور، آنها را در صورت روی کار آمدن سلفی ها بسیار آسیب‌پذیر می‌کند.
به نوشته این روزنامه، این نگرانی شدید وجود دارد که سلفی‌ها پس از پیروزی، فعالیت‌های تروریستی خود را به سوی اردن و رژیم صهیونیستی گسترش دهند، هر چند این ادعا در شرایط کنونی تنها یک تبلیغات صرف است و سران شورشیان سوریه هماهگی بسیاری با تل‌آویو دارند.
به نوشته هاآرتص، از جمله نشانه‌های این مساله دستگیری 11 عنصر سلفی اردنی است که به منظور انجام عملیات‌های تروریستی در برخی مراکز تجاری در اردن و سفارت‌خانه‌های‌ خارجی در این کشور برنامه‌ریزی می‌کرده‌اند.
این روزنامه در ادامه نوشت: مقامات اردنی انتقادات شدیدی را متوجه ترکیه کرده‌اند، چرا که از نظر آنها حمایت همه جانبه آنکارا از عناصر سلفی مخالف نظام سوریه، قدرتی مضاعف به آنها بخشیده و باعث شده است که به سلاح هایی بسیار پیشرفته دست یابند.
البته نباید از نظر دور داشت که سازمان اطلاعات اردن نیز به دلیل پاره‌ای از مسایل در سوریه دخالت گسترده‌ای دارد و به انتقال سلاح، نیرو و مهمات به داخل سوریه و آموزش به تروریست‌های حاضر در این کشور کمک شایانی می‌کنند.
هاآرتص در پایان نوشت: مقدار زیادی موشک زمین به هوا که از سوی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای مخالفان نظام سوریه ارسال شده بود، توسط ترکیه به آنها تحویل داده شده و این در حالی است که دستگاه اطلاعاتی اردن تلاش داشته که این محموله به دست این عناصر سلفی نرسد!

پربیننده ترین خبرها