حمله نیابتی عربستان به یمن از طرف آمریکا

حمله نیابتی عربستان به یمن از طرف آمریکا
جمعه 15 دی 1391 - 18:59

يك كارشناس يمني از همكاري عربستان با آمريكا براي بمباران هوايي و هدف قراردادن مردم يمن در راستاي اجراي توطئه هاي واشنگتن در منطقه خبر داد.

 كمال شرف نويسنده و تحليلگر سياسي يمني روز جمعه در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: حملات هوائي آمريكا در يمن اين كشور را به ميدان جنگ تمام عيار تبديل و حاكميت آن را نقض كرده و دولت صنعا نيز نسبت به اين امر كاملاً بي تفاوت است.
يك فروند هواپيماي بدون سرنشين آمريكا ديروز (پنجشنبه) به يك دستگاه خودرو در استان البيضاء در مركز يمن حمله كرد كه 3 كشته برجاي گذاشت. در همين حال سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا اعلام كرده اند كه جنگنده هاي عربستان به هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا در حمله به اهدافي در يمن كمك مي كنند.
نويسنده و تحليلگر سياسي يمني گفت : بي تفاوتي دولت صنعا به حاكميت يمن و افزايش دخالت هاي آمريكا در اين كشور باعث شده كه طرف هاي خارجي ديگري در امور يمن دخالت كنند.
افزايش حملات هوائي آمريكا از 18 حمله در سال 2011 به 53 حمله در سال 2012 ، يمن را به ميدان جنگ تمام عيار تبديل كرده است .
طبق گزارش مؤسسه تحقيقاتي " نيو امريكن فونديشن " در واشنگتن ؛ هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا سال 2012 حملات خود را در يمن افزايش دادند .
كمال شرف در ادامه تصريح كرد: دولت يمن نه تنها به حملات هوائي آمريكا به شهروندان يمني اهميت نمي دهد بلكه به اجراي بهتر اين حملات نيز كمك مي كند و جاي تعجب نيست كه عربستان هم در اين حملات نقش داشته باشد زيرا قبلا جنگ هائي را در استان صعده در شمال يمن به راه انداخته بود  .
روزنامه تايمز چاپ لندن نيز به نقل از منابع اطلاعاتي آمريكا نوشته است كه نيروي هوائي عربستان برخي از مأموريت هاي هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا را اجرا مي كنند.
شرف با پيش بيني افزايش دخالت هاي خارجي در يمن افزود: عربستان براي تضمين بقاي خود از چند دهه پيش نقش منفي در يمن ايفا مي كند و در صدد به خطر انداختن امنيت وثبات اين كشور است .
وي گفت: عربستان براي بقاي خود آماده اجراي همه دستورات غرب است حتي اگر اين دستورات ضدانساني و ضداسلامي باشد .
شرف تصريح كرد: اين مردم يمن هستند كه از دخالت هاي مستمر عربستان و آمريكا متضرر مي شوند و قانوني نيز براي حمايت از آنها وجود ندارد .
وي افزود: حملات هوائي آمريكا و عربستان در يمن غيرقانوني و غيرانساني است به حدي كه اعتراض برخي اعضاي كنگره آمريكا را نيز برانگيخته است .
MKH-4-10:53
 

پربیننده ترین خبرها