جنایات تروریست های اعزامی عربستان در سوریه

جنایات تروریست های اعزامی عربستان در سوریه
شنبه 16 دی 1391 - 14:40

قاهره (العالم) - کارشناس امور مبارزه با گروه های تروریستی گفت: بیشتر اعضای باندهای مسلح و تروریستی در سوریه، اوباش و اراذل آزاد شده از زندان های عربستان هستند.

صبری غنیم" شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: اعضای این باندها در جریان اشغال عراق توسط آمریکا، در زندانهای عربستان و عراق بودند؛ ولی آمریکا پیش از خروج از عراق این زندانیان را که دستکم 25هزار نفر بوده و وابسته به جریان های تندرو ازجمله القاعده بودند، به عربستان انتقال داد.
غنیم گفت: در فوریه سال 2012 با حضور سعد الحریری رئیس جریان المستقبل لبنان و برخی عناصر امنیتی آمریکا  نشستی در ریاض تشکیل و توافق شد تا شمار زیادی از این زندانیان برای اعزام به سوریه، به ترکیه و لبنان انتقال یابند.
این کارشناس مصری تصریح کرد: جنایتها در سوریه از سوی افرادی جیره خوار صورت می گیرد که برای مبارزه درهر مکانی آماده هستند به طوری که اگر رژیم صهیونیستی به آنها پیشنهاد مالی بیشتری از عربستان و قطر می داد؛ آنها  به نفع این رژیم وارد جنگ می شدند.
وی افزود: همه می دانند عناصر باندهای مسلح مزدور در سوریه ، اساسا افرادی گمراه و جیره خوار هستند که مزد خود را پیش از آغاز جنگ در سوریه دریافت کرده اند.
غنیم اظهار داشت: برخی از این باندهایی که به سوریه اعزام شده اند، در افغانستان نیز دست به کشتار می زدند اگر این گروه ها مدعی مبارزه هستند؛ چرا برای آزادی سرزمین اشغال شده فلسطین نمی جنگند.
این کارشناس سوری تاکید کرد که جنگ در سوریه و کشتار ملت مسلمان سوری، جهاد اسلامی نیست بلکه مزدوری و جیره خواری است.
غنیم با قدردانی از استقامت مردم و رهبران سوریه در برابر گروههای مسلح و حامیان آنها گفت: اگر حق با دولت سوریه نبود نمی توانست در برابر این بحران که عربستان ، قطر ، ترکیه و آمریکا پشت آن هستند ، بایستد.
غنیم در خصوص امکان مقابله با گروه های مسلح در سوریه خاطرنشان کرد: میزان غلبه بر این افراد بستگی به مقدار حمایت لجستیکی و تسلیحاتی دارد که ازخارج از آنها حمایت می کنند و افراد مسلحی را از مرزهای اردن ، لبنان و ترکیه به سوریه می آورند.
وی گفت: بحران سوریه با درگیری و کشتار و همچنین صرف مذاکره با گروه های مسلح حل نمی شود بلکه کشورهایی که ازآنها حمایت می کنند نیز باید از توطئه چینی علیه کشوری ثابت قدم و حامی مقاومت فلسطین و لبنان دست بردارند.
Ma.19:54.4
 

پربیننده ترین خبرها