ارسال پارازیت بر روی فرکانس "العالم" در سوریه

ارسال پارازیت بر روی فرکانس
شنبه 16 دی 1391 - 19:12

حسین مرتضی، خبرنگار العالم در سوریه دقایقی پیش (عصر شنبه) گزارش داد: دریافت شبکه العالم در سوریه، به سبب ارسال پارازیت بر روی فرکانس های این شبکه در دو ماهواره "هات بِرد" و "آتلانتیک بِرد" با اختلال مواجه شده است.

بنا بر این گزارش، پارازیت ها از منطقه ای در مرز سوریه و ترکیه ارسال می شود که در تصرف تروریست های مسلح است. 
به گفتۀ خبرنگار العالم، اين پارازيت ها مشخصا در زمانی كه از پرونده سوريه يا بحرين سخن به ميان مي آيد، ارسال مي شود. امروز شاهد افزايش اين پارازيت ها بر روي فرکانس العالم در سوریه بوديم و از شهروندان سوري شكايت هايي مبني بر اختلال در برنامه هاي شبكه العالم دريافت كرديم. ارسال اين پارازيت ها عمدي و آشكار است و از سوي گروه هاي مسلح مرتبط با برخي كشورها صورت مي گيرد.
وي خاطرنشان كرد: دستگاه هاي ارسال پارازيت مورد استفاده تروریست ها، از امريكا ارسال شده و دولت امريكا اين دستگاه ها را در اختيار آنها قرار داده است.
 خبرنگار العالم اظهار داشت: عمليات ارسال پارازيت، تاکنون برخي شبكه ها را هدف قرار داده بود، ولي اينك مشخصا شبكه العالم را هدف قرار داده اند زيرا این شبکه واقعيت ها را منعکس مي كند، به ويژه آن كه در روزهاي اخير شبكه العالم بر روی برخي اخبار مخصوصا اخبار حومه دمشق و عمليات ارتش سوريه تمركز كرده است.
مرتضي تاكيد كرد كه قطع پخش العالم و پارازيت انداختن بر فرکانس اين شبكه برای جلوگیری از انعکاس واقعيت حوادث سوريه، با هماهنگي با برخي كشورها و در راس آنها قطر صورت مي گيرد و تركيه كار نظارت را برعهده دارد. همچنين برخي سازمان هاي اطلاعاتی بر عمليات ارسال پارازيت نظارت مي كنند.
یادآور می شود، شبکه خبری العالم به خاطر انعکاس حقایق بحران سوریه و افشای دروغ پراکنی های برخی شبکه های عربی و غربی در مورد وقایع سوریه، همواره از سوی تروریست ها و اربابان منطقه ای و بین المللی آنها در معرض تهدید قرار داشته و چندی پیش، پخش آن از شبکه هات برد متوقف شده بود.
کارکنان العالم در سوریه نیز به دفعات مورد تهدید جانی قرار گرفته اند. حسین مرتضی خبرنگار این شبکه در سوریه بارها مجروح شده است. مایا ناصر خبرنگار پرس تی وی هم چندی پیش هنگام پوشش وقایع سوریه، هدف گلوله تروریست ها قرار گرفت و به شهادت رسید.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها