واکنش صهیونیست ها به نامزد وزارت دفاع آمریکا؛

هگل دشمن نتانیاهو است نه اسرائیل

هگل دشمن نتانیاهو است نه اسرائیل
سه شنبه 19 دی 1391 - 09:50

العالم - تحلیلگر شبکه 10 رژیم صهیونیستی، گفت: روابط بین هگل و نتانیاهو تیره است، اما هگل دشمن اسرائیل نیست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،"چاک هگل" سناتور پیشین ایالت نبرسکا، کهنه سرباز جنگل ویتنام که مشاور 7 رئیس جمهور بوده و اکنون به فعال صلح بدل شده، گزینه پیشنهادی باراک اوباما برای تصدی پست وزارت دفاع است.وی اولین سناتور جمهوری خواه است که علنا از جنگ عراق انتقاد کرد و آن را اشتباه دانست.
سناتور چاک هگل 66 ساله در محافل سیاسی آمریکا فردی مستقل و میانه رو شناخته می شود؛ اما گروه‌هاي طرفدار اسرائيل به ویژه نومحافظه‌کاران به دليل انتقادات شديد وی از سياست‌هاي ضد ايراني و نفوذ اسرائيل بر عرصه سياسي آمريکا، به شدت مخالف وزارت وي هستند.
به نظر می رسد هگل برای تصدی پست وزارت دفاع باید موضع خود درباره ایران و اسرائیل را مشخص کند؛ انتقادات صهیونیست ها از نامزدی وی باعث شد که هگل اعلام کند:"سوابق من نشان دهنده حمایت کامل از اسرائیل است."
با این حال رسانه های صهیونیستی به نامزدی وی واکنش نشان داده و می گویند انتخاب سناتور جمهوری خواه سابق برای تصدی پست وزارت دفاع آمریکا با وجود مواضع ضد اسرائیلی اش بر روابط واشنگتن با اسرائیل بی تاثیر است.
تحلیل گر شبکه 2 اسرائیل در این زمینه، گفت: اوباما هگل را به دلیل مواضعش علیه اسرائیل انتخاب نکرده است و سیاست خود را بر اساس مواضع هگل تعیین نخواهد کرد.
وی ضمن ابراز نگرانی از تغییرات در دولت آتی آمریکا از این کشور خواست کمک مالی سالانه 3 میلیارد دلاری به اسرائیل تحت تاثیر این تغییرات قرار نگیرد.
شبکه 10 تلویزیون اسرائیل نیز انتخاب هگل را بیش از هرچیز با حذف بخش هایی از بودجه وزارت دفاع آمریکا مرتبط دانست و با اشاره به روابط تیره میان هگل و نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی،گفت:  هگل دشمن نتانیاهو است نه دشمن اسرائیل.
هگل پس از انتقاداتی که از وی به عمل آمد بر حمایت کامل خود از اسرائیل تاکید کرد.
پیش از اعلام انتخاب هگل روزنامه اسرائیلی "هایوم" نوشت: نامزدی هگل برای تصدی پست وزارت دفاع مشکل ایجاد خواهد کرد؛ چرا که وی معتقد است درگیری های اسرائیل و فلسطین امنیت خاورمیانه را برهم می زند، ضمنا ما امیدواریم کسانی در پنتاگون هر چند وقت یک بار وجود ایران را به وی یادآوری کنند.
از سوی دیگر روزنامه چپ گرای "هاآرتص" در سال 2008 به نقل از هگل نوشته بود "ماهیت یهودی اسرائیل غیر قابل مذاکره است" و " رابطه با اسرائیل اساس سیاست آمریکا در خاورمیانه را تشکیل می دهد".
انتخاب هگل مستلزم تصویب مجلس سنای آمریکاست؛ هرچند دموکرات ها اکثریت مطلوب برای غلبه بر آرای جمهوری خواهان را ندارند.

پربیننده ترین خبرها