درمان اسراي فلسطيني با داروي مخصوص سگ

درمان اسراي فلسطيني با داروي مخصوص سگ
سه شنبه 19 دی 1391 - 11:33

العالم - "حلمی اعرج" مدیر مرکز آزادی ها در رام الله، فاش کرد که در برخی از زندان های اسرائیل برای درمان اسرای بیمار از داروی مخصوص سگ استفاده شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حلمی اعرج تاکید کرد: این اقدام نقض آشکار قوانین و عرف های بین المللی و دلیل قاطعی برای استفاده از اسرا به عنوان موش آزمایشگاهی و کشتن تدریجی آنهاست.
 مدیر مرکز آزادی ها در رام الله چنین رخدادهایی را نتیجه چشم پوشی جامعه جهانی از جنایات رژیم صهیونیستی در حق زندانیان دانست.
"ابتسام العناتی" وکیل مرکز مذکور به روزنامه محلی قدس، گفت: یکی از اسرا به وی گفته است که در طول مدت حبس در زندان "ریمون" برای درد ناحیه کمر برای سالیان متوالی به وی یک نوع دارو می دادند؛ وی که 20 سال در حبس است پس از انتقال به زندان "هداریم" از پزشک زندان درخواست همان دارو را کرد و پزشک زندان به وی گفت داروی مورد استفاده وی داروی مخصوص سگ بوده است.
 وکیل مرکز آزادی ها در رام الله، گفت: مشخص شد که علاوه بر وی برای چندین زندانی دیگر نیز چنین دارویی  تجویز شده است.
العناتی اقدام غیر انسانی پزشکان زندان را محکوم کرد و گفت: این پزشکان شریک جرم اشغالگران و دستگاه امنیتی در شکنجه اسیران و قتل تدریجی آنها شده اند.
حلمی اعرج ضمن حمایت از این زندانیان با شکایت از مسئولان اسرائیلی در دادگاه عالی قدس تاکید کرد : این رویداد هشداری است به تمام موسسات حقوق بشر که در برابر جنایات صهیونیست ها علیه زندانیان فلسطینی هوشیار باشند.
وی تصریح کرد: مرکز آزادی از سازمان ملل درخواست کرده کمیته تحقیق ویژه ای برای بررسی ماجرای اخیر به سرزمین های اشغالی اعزام کند.

پربیننده ترین خبرها