تظاهرات گسترده مردم عراق ضد بعثی‌ها

تظاهرات گسترده مردم عراق ضد بعثی‌ها
چهارشنبه 20 دی 1391 - 11:58

مطرح شدن درخواستهایی در عراق از سوی حامیان رژیم مخلوع بعث برای لغو قانون ریشه کنی این حزب، با تظاهرات اعتراض آمیز مردم در مناطق مختلف عراق از جمله بصره، کربلا، بغداد و چندین منطقه دیگر همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مردم عراق روز سه شنبه تظاهرات گسترده‌اي را در شهرهاي جنوبي اين كشور برگزار و اعلام كردند با لغو قانون مبارزه با تروريسم مخالفند.
شركت‌كنندگان در اين تظاهرات كه در شهرهاي كربلا، الكوت، ديوانيه و بغداد  و چند شهر دیگر برگزار شد، با حمل پرچم و پلاکاردهایی حمايت خود را از نوري مالكي نخست‌وزير عراق اعلام كردند.
تظاهرکنندگان در کربلا با سردادن شعارهایی، تاكيد كردند که با درخواستهای مطرح شده مبني بر لغو ماده چهار قانون مبارزه با تروريسم مخالفند.
شركت‌كنندگان همچنين برخي كشورهاي منطقه‌اي و خارجي را به دست داشتن در ناآرامي‌هاي عراق متهم كردند.
مردم شهر كوت نيز با برگزاري تظاهرات، حمايت خود را از دولت عراق اعلام كردند.
در شهر ديوانيه هم صدها تن از علما ديني و سران قبايل و دانشجويان در کنار مردم، با حمل پرچم‌ عراق و دست نوشته‌هايي اعلام كردند، با لغو ماده چهار قانون مبارزه با تروريسم و نيز لغو قانون ریشه کنی بعث مخالفند.
مردم شهر السماوة هم با سر دادن شعارهايي مخالفت‌شان را با آزادي كساني كه به اتهام اقدامات تروريستي بازداشت شده‌اند، اعلام كردند.
حزب الله عراق: همه بعثی ها را می کشیم
از سوی دیگر "هاشم البطاط" دبیرکل حزب الله عراق در کنفرانسی مطبوعاتی در بغداد گفت: درخواست برای لغو قانون ریشه کنی بعث به معنای کودتا برعلیه قانون است.
السومریه نیوز به نقل از البطاط نوشت: در صورت لغو این قانون، همه بعثی ها قتل‌عام خواهند شد.
البطاط از همه مردم عراق در نقاط مختلف این کشور دعوت کرد با برگزاری تظاهرات، تثبیت ماده چهارم تروریسم را خواستار شوند تا از این راه جنایتکاران بازداشت و پس از محاکمه اعام شوند.
وی با اشاره به ادعای تجاوز به زنان در زندانهای عراق، اظهار داشت: از سقوط صدام تا امروز هیچ موردی در خصوص ادعای تجاوز به زنان عراقی در زندانها برای ما اثبات نشده است.
البطاط تأکید کرد: بازداشت شدگان در زندانهای عراق زندگی خوب و مرفهی دارند، که این امر موجب می شود جنایتکاران برای ارتکاب جرم تشویق شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها